Specifika komunikace s rodiči romských žáků prizmatem pedagoga

DSpace Repository

Language: English čeština 

Specifika komunikace s rodiči romských žáků prizmatem pedagoga

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kroutilová Nováková, Radana
dc.contributor.author Pokladníková, Pavla
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:15Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:15Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52736
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou specifik komunikace rodičů romských žáků prizmatem pedagoga na základní škole s převážně romskými žáky. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku komunikace, komunikaci jako základ vztahu rodiny a školy a na romského žáka a jeho postavení v rodině. V první kapitole charakterizujeme typy komunikace, proces komunikace a komunikaci v romské rodině. V druhé části popisujeme principy komunikace školy a rodiče, bariéry v komunikaci na straně pedagogů a rodičů romských žáků. Dále popisujeme charakteristiku romské kultury, vliv rodiny na vzdělání romského žáka a výchovu romského žáka v rodině. V praktické části diplomové práce jsme se zaměřili na kvalitativní výzkum s cílem zjistit a popsat, jak pedagog vnímá specifika komunikace s rodiči romských žáků. Data byla získána z polostrukturovaných rozhovoru a objasněna pomocí zakotvené teorie.
dc.format 72 s. (132 505 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject romský rodič cs
dc.subject romský žák cs
dc.subject romská rodina cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject kvalitativní výzkum cs
dc.subject Roma parent en
dc.subject Roma pupil en
dc.subject Roma family en
dc.subject communication en
dc.subject teacher en
dc.subject qualitative research en
dc.title Specifika komunikace s rodiči romských žáků prizmatem pedagoga
dc.title.alternative The Specifics of Communication with Parents of Roma Pupils from the Perspective of a Teacher
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Staňková, Iva
dc.date.accepted 2023-05-18
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the issue of the specifics of communication between parents of Roma pupils from the perspective of a teacher at a primary school with mainly Roma pupils. The theoretical part focuses on the characteristics of communication, communication as the basis of the relationship between family and school, and on the Roma student and his position in the family. In the first chapter, we characterize the types of communication, the communication process and communication in the Roma family. In the second part, we describe the principles of school-parent communication, barriers in communication on the part of teachers and parents of Roma pupils. Next, we describe the characteristics of Romani culture, the influence of the family on the education of a Romani student and the upbringing of a Romani student in the family. In the practical part of the thesis, we focused on qualitative research with the aim of finding out and describing how the teacher perceives the specifics of communication with the parents of Roma pupils. Data were obtained from semi-structured interviews and clarified using grounded theory.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64569
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
pokladníková_2023_dp.pdf 1.372Mb PDF View/Open None
pokladníková_2023_op.docx 50.99Kb Unknown View/Open None
pokladníková_2023_vp.doc 57Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account