Profesní rozvoj učitelů pohledem ředitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Profesní rozvoj učitelů pohledem ředitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Adamicová, Barbora
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:15Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:15Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52729
dc.description.abstract Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru a zabývá se profesním rozvojem učitelů v mateřské škole. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o profesionalizaci učitelů v předškolním vzdělávání, profesním rozvoji a rozvoji profesních dovedností. Dále teoretická část shrnuje možnosti profesního rozvoje učitelů mateřských škol. Praktická část má empirický charakter, jejímž hlavním cílem je zjistit, jak ředitelé mateřských škol podporují profesní rozvoj učitelů. Výzkumné šetření je realizováno prostřednictvím dotazníku pro ředitele mateřských škol. Zpracováním dat z výzkumu byly zjištěny oblasti, kterými ředitelé nejčastěji podporují profesní rozvoj učitelů, z nichž vyplývá, že nejvíce zastoupenou oblastí rozvoje je další vzdělávání pedagogických pracovníků, uplatňování uvádějících učitelů, hospitační činnost nebo sebereflexe.
dc.format 80 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject profesionalizace cs
dc.subject profesní rozvoj cs
dc.subject profesní dovednosti cs
dc.subject další vzdělávání pedagogických pracovníků cs
dc.subject sebereflexe cs
dc.subject professionalization en
dc.subject career development en
dc.subject professional skills en
dc.subject further education for teaching staff en
dc.subject self-reflection en
dc.title Profesní rozvoj učitelů pohledem ředitelů mateřských škol
dc.title.alternative Teacher's Career Development from the Nursery School Principals' Perspective
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2023-05-18
dc.description.abstract-translated The thesis is theoretical-empirical and deals with the career development of teachers in kindergarten. The theoretical part summarizes the knowledge about the professionalization of teachers in preschool education, career development, and professional skills development. It also summarises the possibilities of professional development for kindergarten teachers. The practical part is empirical, aiming to find out how kindergarten principals support teachers' career development. The research investigation had conducted through a questionnaire for kindergarten principals. The data processing identified the categories used to support career development. These show that the most represented areas of development are further education for teaching staff, the application of teacher induction, hospitality, or self-reflection.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 65149
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
adamicová_2023_dp.pdf 1.575Mb PDF View/Open None
adamicová_2023_op.docx 29.00Kb Unknown View/Open None
adamicová_2023_vp.docx 18.73Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account