Učitel mateřské školy na sklonku své profesní kariéry - případová studie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učitel mateřské školy na sklonku své profesní kariéry - případová studie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Lišková, Lucie
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52725
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou předloženy poznatky týkající se raného stáří v učitelské profesi, specifik profese učitelů mateřské školy a profesního vývoje učitelů mateřských škol. Hlavním cílem praktické části je odhalit profesní identitu učitelek mateřských škol. Výzkumné šetření je kvalitativního charakteru. K získání dat byly použity metody polostrukturované interview a strukturované pozorování, jež korelují s designem výzkumu, kterým je případová studie. Výzkumný vzorek tvořily celkem tři učitelky z veřejných mateřských škol ve Zlínském kraji. Výsledky výzkumného šetření odhalily jak vnímají samy sebe učitelky mateřských škol na sklonku profesní kariéry včetně změn vázajících se k profesním vztahům a k profesním činnostem učitelek v průběhu jejich profesního vývoje.
dc.format 99 s. (209 837 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitel mateřské školy cs
dc.subject profesní vývoj cs
dc.subject profesní identita cs
dc.subject rané stáří cs
dc.subject sklonek profesní kariéry cs
dc.subject případová studie cs
dc.subject kindergarten teacher en
dc.subject professional development en
dc.subject professional identity en
dc.subject early old age en
dc.subject the end of a professional career en
dc.subject case study en
dc.title Učitel mateřské školy na sklonku své profesní kariéry - případová studie
dc.title.alternative Kindergarten Teacher at the End of Her Professional Career - A Case Study
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jirásek, Ivo
dc.date.accepted 2023-05-18
dc.description.abstract-translated The Master's thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part presents an overview of the early old age in the teaching profession, the specifics of the kindergarten teachers' profession and also their professional development. The main goal of the practical part is to reveal the professional identity of kindergarten teachers via qualitative research. Semi-structured interview and structured observation methods were used to obtain data which correlate with the case study design. The research sample consisted of a total of three female teachers from public kindergartens in the Zlín region. The results of the research revealed how kindergarten teachers perceive themselves at the end of their professional career, including changes related to relationships with teachers and parents and also professional activities of teachers during their career.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 65141
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
lišková_2023_dp.pdf 1.098Mb PDF View/Open None
lišková_2023_op.docx 25.04Kb Unknown View/Open None
lišková_2023_vp.docx 28.17Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account