Hodnocení práce mentorů začínajícími učiteli

DSpace Repository

Language: English čeština 

Hodnocení práce mentorů začínajícími učiteli

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fasnerová, Martina
dc.contributor.author Stravová, Kristýna
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:14Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52720
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení práce mentorů začínajícími učiteli. Cílem práce bylo analyzovat, jak začínající učitelé hodnotí své uvádějící učitele. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je pro správné porozumění vymezena terminologie týkající se mentoringu ve školách. Empirická část byla realizována pomocí kvalitativního výzkumu, konkrétně formou rozhovorů a obsahové analýzy školních dokumentů. Výzkum proběhl na 8 základních školách v ČR. Bylo provedeno celkem 20 interview a výzkumný soubor tvořilo 10 dvojic - začínající učitelé a jejich mentoři. Data byla zpracována prostřednictvím transkriptu rozhovorů, otevřeným kódováním a tvorbou významových kategorií. V závěru práce jsou interpretovány výsledky, diskuse a doporučení pro praxi.
dc.format 93
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject mentor cs
dc.subject začínající učitel cs
dc.subject mentoring cs
dc.subject profesní rozvoj učitele cs
dc.subject mentor en
dc.subject beginning teacher en
dc.subject mentoring en
dc.subject professional development of teacher en
dc.title Hodnocení práce mentorů začínajícími učiteli
dc.title.alternative Evaluation of the Work of Mentors by Novice Teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2023-05-17
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the topic of evaluating of the work of mentors by novice teachers. The aim of the thesis was to analyze how novice teachers rate their introducing teachers. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, the terminology related to mentoring in schools is defined for proper understanding. The empirical part was realized through qualitative research, specifically through interviews and content analysis of school documents. The research has been done at 8 primary schools in the Czech Republic. A total set of 20 interviews was conducted and the research set consisted of 10 pairs - novice teachers and their mentors. The data was processed through transcription of interviews, open coding and creation of meaning categories. At the end of the thesis are interpreted results, discussions and recommendations for practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63251
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
stravová_2023_dp.pdf 1.930Mb PDF View/Open None
stravová_2023_op.docx 25.72Kb Unknown View/Open None
stravová_2023_vp.docx 25.47Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account