Revize kurikula primárního vzdělávání v kontextu učitele 1. stupně základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Revize kurikula primárního vzdělávání v kontextu učitele 1. stupně základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vašíková, Jana
dc.contributor.author Žídková, Marie
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52690
dc.description.abstract Předložená diplomová práce se zabývá revizí kurikula primárního vzdělávání. Cílem je odhalit, jaký přístup mají učitelé 1. stupně základní školy k revizi kurikula primárního vzdělávání. Teoretická část popisuje proměny kurikulárních dokumentů v České republice od roku 1989 a shrnuje nastávající změny v důsledku velké revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávaní (RVP ZV). Praktická část prezentuje výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli 1. stupně základní školy. K významným závěrům výzkumu patří skutečnost, že se učitelé nechtějí angažovat v revizi, ale spíše čekají na její důsledky.
dc.format 76 s. (143 100 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject revize kurikula cs
dc.subject kurikulum cs
dc.subject kurikulární dokumenty cs
dc.subject curriculum revision en
dc.subject curriculum en
dc.subject curriculum documents en
dc.title Revize kurikula primárního vzdělávání v kontextu učitele 1. stupně základní školy
dc.title.alternative Revision of the Primary Education Curriculum and the role of the Primary School Teacher
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2023-05-16
dc.description.abstract-translated The present thesis deals with the revision of the primary education curriculum. The aim is to reveal the approach of primary school teachers to the revision of the primary education curriculum. The theoretical part describes the changes in curriculum documents in the Czech Republic since 1989 and summarises the upcoming changes as a result of the major revision of the Framework Curriculum for Primary Education. The practical part presents the results of qualitatively oriented research conducted through semi-structured interviews with primary school teachers. Among the significant findings of the research is the fact that teachers do not want to engage in the revision, but rather wait for its consequences.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63250
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
žídková_2023_dp.pdf 1.308Mb PDF View/Open None
žídková_2023_op.docx 27.64Kb Unknown View/Open None
žídková_2023_vp.docx 26.64Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account