dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Blechová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52657
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá analýzou učebnic českého jazyka pro první stupeň základní školy se zaměřením na úlohy podporující komunikační výchovu. Cílem diplomové práce je nejen zanalyzovat zastoupení těchto úloh v učebnicích českého jazyka pro první stupeň základní školy, ale také zjistit názory učitelů prvního stupně na danou problematiku. Výzkumný vzorek tvořilo 12 učebnic od 2.- 5.ročníku třech různých nakladatelství, u kterých byla provedena obsahová analýza učiva komunikační výchovy a 140 respondentů, kteří odpověděli na dotazníkové šetření. Bylo zjištěno, že některá z těchto nakladatelství více využívají danou oblast. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že respondenti preferují učebnice, které mají podle obsahové analýzy menší zastoupení komunikační výchovy. |
|
dc.format |
134.s (178 896) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
didaktická analýza učebnic
|
cs |
dc.subject |
didaktická analýza učiva
|
cs |
dc.subject |
komunikační výchova
|
cs |
dc.subject |
jazyk a jazyková komunikace
|
cs |
dc.subject |
didactic analysis of textbooks
|
en |
dc.subject |
didactical analysis of the curriculum
|
en |
dc.subject |
communication education
|
en |
dc.subject |
language and language communication
|
en |
dc.title |
Analýza učiva pro oblast komunikační výchovy v učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň základních škol |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Communication Education Curriculum in Czech Language Textbooks for Primary Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the analysis of Czech language textbooks for the first grade of primary school with a focus on tasks supporting communication education. The aim of the diploma thesis is not only to analyse the representation of these tasks in the Czech language textbooks for the first grade of primary school, but also to find out the opinions of the first grade teachers on this issue. The research sample consisted of 12 textbooks from grades 2-5 from three different publishers, for which a content analysis of the communication education curriculum was carried out, and 140 respondents who answered a questionnaire survey. It was found that some of these publishers make more use of the subject area. The questionnaire survey revealed that the respondents preferred textbooks that have less representation of communication education according to the content analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63218
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|