Tematika gender v knihách pro děti předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Tematika gender v knihách pro děti předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Mozgvová, Tereza
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:24:01Z
dc.date.available 2022-07-15T09:24:01Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51908
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké je zastoupení genderové tematiky v knihách pro děti předškolního věku. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů spojených s genderem, a také se zabývá dětskou literaturou a gender tematikou v knihách pro děti předškolního věku. Výzkumná část představuje kvalitativní design výzkumu, jenž byl realizován prostřednictvím obsahové analýzy knih a nestrukturovaných rozhovorů s dětmi. Výzkumná zjištění ukazují, jaké oblasti gender tematiky se objevují v knihách pro děti předškolního věku, ale také zobrazují názory dětí na neshody pohlavní identity s genderovou identitou. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi.
dc.format 124 s. (239 280)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject gender cs
dc.subject genderová identita cs
dc.subject pohlavní identita cs
dc.subject genderové stereotypy cs
dc.subject literatura pro děti cs
dc.subject gender en
dc.subject gender identity en
dc.subject sexual identity en
dc.subject gender stereotypes en
dc.subject literature for preschool children en
dc.title Tematika gender v knihách pro děti předškolního věku
dc.title.alternative Gender topics in books for preschool children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2022-05-26
dc.description.abstract-translated This dissertation thesis has a theoretical-empirical approach. The aim of the dissertation thesis is to find out what is the representation of gender issues in books for preschool children. The theoretical part focuses on defining basic concepts related to gender, as well as on children's literature and gender issues in books for preschool children. The empirical section demonstrates qualitative design research which was conducted through content analysis of books and unstructured interviews with children. The results of the research show which areas of gender issues appear in books for preschool children, but also show children's views on gender and sexual identity mismatches. At the end of the work, the research findings and recommendations for practice are processed.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 60160
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2022-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
mozgvová_2022_dp.pdf 3.782Mb PDF View/Open None
mozgvová_2022_op.pdf 545.0Kb PDF View/Open None
mozgvová_2022_vp.pdf 424.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account