Zkušenosti učitelů prvního stupně základní školy s přístupem "Filozofie pro děti"

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zkušenosti učitelů prvního stupně základní školy s přístupem "Filozofie pro děti"

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Jágerová, Kateřina
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:24:00Z
dc.date.available 2022-07-15T09:24:00Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51885
dc.description.abstract Tato práce se zaměřuje na zjišťování zkušeností učitelů prvního stupně základní školy s přístupem filozofie pro děti. Dále se zabývá identifikací možností začlenění filozofie pro děti ve Školních vzdělávacích programech. Empirická část práce je realizována v kvalitativním designu. Stanovených záměrů je dosaženo metodou analýzy rozhovorů s učiteli a obsahové analýzy dokumentů, konkrétně Školních vzdělávacích programů. Výsledky poukazují na přínosy zařazovaní filozofie pro děti do výuky na prvním stupni, především v rozvoji rozličných myšlenkových, komunikačních a sociálních dovedností dětí a představují osvědčené formy využití filozofie pro děti u učitelů na prvním stupni základní školy. Je také poukázáno na možnost zařazení filozofie pro děti do výuky jako strategii k rozvoji klíčových kompetencí.
dc.format 89 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Filozofie pro děti cs
dc.subject trojdimenzionální model myšlení cs
dc.subject filozofický dialog cs
dc.subject facilitační role cs
dc.subject Philosophy for Children en
dc.subject three-dimensional model of thinking en
dc.subject philosophical dialogue en
dc.subject facilitation en
dc.title Zkušenosti učitelů prvního stupně základní školy s přístupem "Filozofie pro děti"
dc.title.alternative Elementary School Teachers and Their Experience with the Approach to "Philosophy for Children"
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated The thesis is focused on discovering the primary teachers experience with the Philosophy for Children approach. Further it identifies the options to incorporate Philosophy for Children into school curricula. The empirical part has been designed as a qualitative study using the methods of interview analysis and content analysis. First, we interviewed a small sample of primary teachers, subsequently analysed the interviews, finally we analysed the school curricula (educational plans).The outcomes show the benefits of involving Philosophy for Children in primary education, mainly for its potential to help children develop a variety of their thinking, communication and social skills. The outcomes also reveal the proven teachers strategies of how to involve Philosophy for Children within their daily teaching practice. We have also made a point that Philosophy for Children has the potential to be used in education as a strategy to develop the Key Competences in Education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60128
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2022-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
jágerová_2022_dp.pdf 4.453Mb PDF View/Open None
jágerová_2022_op.pdf 354.9Kb PDF View/Open None
jágerová_2022_vp.pdf 366.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account