Aplikace konceptu sociálně emočního učení ve státní mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Aplikace konceptu sociálně emočního učení ve státní mateřské škole

Show full item record

No preview available
Title: Aplikace konceptu sociálně emočního učení ve státní mateřské škole
Author: Lisá, Zuzana
Advisor: Martincová, Jana
Abstract: Práce se zaměřuje na práci s emocemi ve státní mateřské škole u dětí předškolního věku. Soustředíme se na porozumění nejen emocím u předškolních dětí, ale i situacím a projevům, které je vyvolávají. Také se chceme zaměřit i na samotný rozvoj a podporu konceptu sociálně emočního učení v ČR. Teoretická část diplomové práce představuje prostředí státní mateřské školy a dokumenty, které jej utvářejí, dále se zabývá vývojovými specifiky dětí předškolního věku s orientací na sociálně emoční učení. V poslední části definujeme koncept sociálně emočního učení, prezentujeme modely a programy vyskytující se na našem území. Pro uskutečnění výzkumu jsme vytvořili vlastní intervenci, která demonstruje aktivity, které vycházejí právě z konceptu sociálně emočního učení. Výzkumná část je orientovaná na kvalitativní studii, která se snaží pomocí pedagogického experimentu prozkoumat na jedné úrovni jaký vliv mají specifické aktivit na změnu vyjadřování porozumění emocím u předškolních dětí po absolvování intervence. A na druhé úrovni, jaké možnosti a možné omezení vznikají v prostředí státní mateřské školy pro tyto aktivity, aby byly zařazeny do běžného režimu státních mateřských škol. Data jsme získávali prostřednictvím individuálních strukturovaných rozhovorů, terénních zápisků a byla poté zpracovávána metodou otevřeného kódování.
URI: http://hdl.handle.net/10563/51799
Date: 2022-01-12
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 60649


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
lisá_2022_dp.pdf 2.696Mb PDF View/Open None
lisá_2022_op.docx 17.77Kb Unknown View/Open None
lisá_2022_vp.docx 17.74Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account