Aplikace konceptu sociálně emočního učení ve státní mateřské škole
Show full item record
No preview available
Title:
|
Aplikace konceptu sociálně emočního učení ve státní mateřské škole |
Author: |
Lisá, Zuzana
|
Advisor: |
Martincová, Jana
|
Abstract:
|
Práce se zaměřuje na práci s emocemi ve státní mateřské škole u dětí předškolního věku. Soustředíme se na porozumění nejen emocím u předškolních dětí, ale i situacím a projevům, které je vyvolávají. Také se chceme zaměřit i na samotný rozvoj a podporu konceptu sociálně emočního učení v ČR. Teoretická část diplomové práce představuje prostředí státní mateřské školy a dokumenty, které jej utvářejí, dále se zabývá vývojovými specifiky dětí předškolního věku s orientací na sociálně emoční učení. V poslední části definujeme koncept sociálně emočního učení, prezentujeme modely a programy vyskytující se na našem území. Pro uskutečnění výzkumu jsme vytvořili vlastní intervenci, která demonstruje aktivity, které vycházejí právě z konceptu sociálně emočního učení. Výzkumná část je orientovaná na kvalitativní studii, která se snaží pomocí pedagogického experimentu prozkoumat na jedné úrovni jaký vliv mají specifické aktivit na změnu vyjadřování porozumění emocím u předškolních dětí po absolvování intervence. A na druhé úrovni, jaké možnosti a možné omezení vznikají v prostředí státní mateřské školy pro tyto aktivity, aby byly zařazeny do běžného režimu státních mateřských škol. Data jsme získávali prostřednictvím individuálních strukturovaných rozhovorů, terénních zápisků a byla poté zpracovávána metodou otevřeného kódování. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/51799
|
Date:
|
2022-01-12 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
A
60649
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account