Klima třídy na malotřídních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Ondříšková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:55Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:55Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51762
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění klimatu ve třídách na malotřídních školách. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, které se týkají tématu klimatu třídy, prostředí třídy a školy, různými typy klimatu, popisem malotřídních škol, jejich historií a současností. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, konkrétně dotazníkové šetření, které jsme uplatnili vybrané malotřídní školy. Přesněji jsme ho využili u žáků 3., 4. a 5. třídy. |
|
dc.format |
67 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
malotřídní škola
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
typy klimatu
|
cs |
dc.subject |
prostředí školní třídy
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
small school with mixed-age classrooms
|
en |
dc.subject |
class climate
|
en |
dc.subject |
types of climate
|
en |
dc.subject |
school classroom environment
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.title |
Klima třídy na malotřídních školách |
|
dc.title.alternative |
The Class Climate of Mixed-Age Small Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on finding the climate in classrooms at small schools with mixed-age classrooms. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition of basic concepts that relate to the topic of classroom climate, classroom and school environment, different types of classroom climate, a description of small schools with mixed-age classrooms, their history and present. The practical part contains quantitative research, in a form of questionnaire survey, which we applied to selected small schools with mixed-age calassrooms. Pupils who filled out the questionnaires are pupils of 3rd, 4th and 5th grade. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61035
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account