Komunikační vzorce v interakci učitele a žáka na 1. stupni ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komunikační vzorce v interakci učitele a žáka na 1. stupni ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Pavezková, Kateřina
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:34Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:34Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51243
dc.description.abstract Předkládaná teoreticko-empirická diplomová práce se zabývá tématem komunikačních vzorců v interakci učitele a žáka na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o výukové komunikaci se zaměřením na komunikační vzorce mezi učitelem a žákem. Výzkum má kvalitativní design. V empirické části jsou prezentována zjištění výzkumu, který byl realizován ve vyučovacích hodinách třetích a pátých ročníků prostřednictvím nestrukturovaného pozorování. Zjištění byla doplněna o interview s jednotlivými třídními učitelkami daných ročníků základní školy. Hlavním výzkumným cílem empirické části bylo zjistit, jak probíhá interakce mezi učitelem a žáky ve vyučování.
dc.format 110 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Výuková komunikace cs
dc.subject komunikační struktura cs
dc.subject IRF struktura cs
dc.subject Educational communication en
dc.subject communication patterns en
dc.subject IRF structure en
dc.title Komunikační vzorce v interakci učitele a žáka na 1. stupni ZŠ
dc.title.alternative Communication Patterns in Interaction between Teacher and Pupils at the Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Matušů, Renáta
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated The presented theoretical-empirical master's thesis deals with the topic of communication patterns in interaction beetwenn teacher and pupils of primary school. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part summarizes the knowledge about educational communication with a focus on the communication patterns between teacher and pupil. The research has a qualitative design. The empirical part presents the findings of the research that was conducted in third and fifth grade classrooms through unstructured observation. The findings were supplemented by interviews with individual class teachers of the respective primary school grades. The main research aim of the empirical part was to find out how the interaction between the teacher and the pupils takes place in the classroom.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60141
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2022-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
pavezková_2022_dp.pdf 2.481Mb PDF View/Open None
pavezková_2022_op.pdf 357.8Kb PDF View/Open None
pavezková_2022_vp.pdf 357.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account