Žák z odlišného sociokulturního prostředí v české škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Žák z odlišného sociokulturního prostředí v české škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stadlerová, Hana
dc.contributor.author Musilová, Lucie
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:23Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:23Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50984
dc.description.abstract Výzkumná diplomová práce se zabývá vzděláváním a začleňováním žáků cizinců na české základní škole. Cílem diplomové práce je zkoumat konkrétní případ inkluze dvou žáků vietnamského původu na základní škole ve Zlínském kraji. Teoretická část je věnována sumarizaci dosavadních poznatků o vzdělávání dětí cizinců na českých základních školách. Praktická část je založená na kvalitativním výzkumu v designu případové studie, jehož data byla získána zúčastněným pozorováním dvou dětí vietnamského původu ve vyučovacích hodinách, polostrukturovanými rozhovory s pedagogickými pracovníky a terénními poznámkami. Výsledky výzkumu ukazují, jak probíhá vzdělávání žáků vietnamského původů v konkrétní třídě, jak jsou tito žáci začleňováni do třídního kolektivu a jakou roli v jejich integraci sehrává vzdělávací obor výtvarná výchova. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu a formulována konkrétní doporučení pro praxi.
dc.format 99
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě cizinec cs
dc.subject podpora integrace žáků cizinců cs
dc.subject vzdělávání žáků cizinců cs
dc.subject Výtvarná výchova cs
dc.subject immigrant child en
dc.subject support for the integration of immigrant pupils en
dc.subject immigrant pupils education en
dc.subject Art Education en
dc.title Žák z odlišného sociokulturního prostředí v české škole
dc.title.alternative The Pupil from a Different Sociocultural Background in Czech School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated The research diploma thesis deals with the education and integration of foreign pupils at the Czech primary school. The aim of the diploma thesis is to examine a specific case of inclusion of two pupils of Vietnamese origin at a primary school in the Zlín region. The theoretical part is devoted to summarizing the existing knowledge about the education of foreign students in Czech primary schools. The practical part is based on qualitative research in the design of a case study, the data of which were obtained by participatory observation of two students of Vietnamese origin in class, semi-structured interviews with teachers and field notes. The results of the research show how the education of pupils of Vietnamese origin takes place in a specific class, how these pupils are integrated into the class group and what role the educational field of Art Education plays in their integration. At the end of the thesis, the research results are interpreted and specific recommendations for practice are formulated.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60138
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2022-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
musilová_2022_dp.pdf 1.952Mb PDF View/Open None
musilová_2022_op.pdf 355.8Kb PDF View/Open None
musilová_2022_vp.pdf 2.702Mb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account