Řešení konfliktních situací ve vztahu rodiče a učitele mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Řešení konfliktních situací ve vztahu rodiče a učitele mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vašíková, Jana
dc.contributor.author Černá, Iveta
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:09Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:09Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50683
dc.description.abstract Bakalářská práce je výzkumného charakteru a jejím předmětem je zjistit, jak učitelé mateřských škol zvládají konfliktní situace s rodiči a jaké strategie pro jejich vyřešení nejčastěji využívají. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s učiteli mateřských škol ze Zlínského kraje. Na základě šetření bylo zjištěno, že konfliktní situace na učitele působí negativně, ale vidí je jako příležitost něco změnit či zlepšit. Strategie, které pro jejich vyřešení nejčastěji používají jsou kompromis, ústupky a zásah třetí strany. Učitelé se vždy snaží o kompromis a k zbylým dvou strategiím se uchylují, pokud takto situace nelze vyřešit. Přičemž k ústupkům se schylují učitelé, kteří nepociťují podporu vedení.
dc.format 63 s. (103 384 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject konflikt cs
dc.subject sociální interakce cs
dc.subject strategie řešení konfliktu cs
dc.subject conflict en
dc.subject social interaction en
dc.subject conflict resolution strategies en
dc.title Řešení konfliktních situací ve vztahu rodiče a učitele mateřské školy
dc.title.alternative The Resolution of Conflict Situations in the Relationship between Parent and Kindergarten Teacher
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jirásek, Ivo
dc.date.accepted 2022-05-30
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis is of a research nature and its goal is to find out how kindergarten teachers manage conflict situations with the children's parents and what strategies they most often use to resolve them. The data was obtained through interviews with kindergarten teachers from the Zlín region. The survey found that the conflict situation has a negative effect on the teachers, but they see them as an opportunity to change or improve something. The strategies they most often use to resolve the conflicts are compromise, concessions and third party intervention. Teachers always try to compromise and resort to the other two strategies only if this cannot be achieved. The concessions are chosen by teachers who do not feel supported by their management.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60174
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
černá_2022_dp.pdf 1.885Mb PDF View/Open None
černá_2022_op.pdf 362.6Kb PDF View/Open None
černá_2022_vp.pdf 332.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account