Komunikační strategie veřejných galerií výtvarného umění v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jakubíček, Vít
|
|
dc.contributor.author |
Michalíková, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:22:59Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:22:59Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50474
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá komunikačními strategiemi veřejných galerií výtvarného umění v České republice. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů galerie a muzeum umění, typologii galerií, jejich financování a poslání. Nastiňuje roli arts managementu a arts marketingu a kriticky se zabývá marketingovým přístupem veřejných galerií s ohledem na jejich zaměření a poslání. Praktická část práce věnuje pozornost Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně, která pociťuje potřebu tvorby komunikační strategie a vizuální identity. Na základě analýzy galerie a rešerše v obdobných institucích pak hledá vhodný model k její implementaci. Prostřednictvím případových studií a polostrukturovaných rozhovorů zkoumá přístupy a zkušenosti zástupců vybraných příspěvkových muzeí umění a galerií zřizovaných krajem, které jsou svým charakterem analogické zlínské galerii. Výsledkem práce je soubor doporučení pro potřeby instituce, vycházející z předchozí analýzy a zjištěných poznatků. |
|
dc.format |
125 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
arts management
|
cs |
dc.subject |
arts marketing
|
cs |
dc.subject |
krajská galerie
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační strategie
|
cs |
dc.subject |
vizuální identita
|
cs |
dc.subject |
Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně
|
cs |
dc.subject |
KGVUZ
|
cs |
dc.subject |
arts management
|
en |
dc.subject |
arts marketing
|
en |
dc.subject |
regional galleries
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
communication strategy
|
en |
dc.subject |
visual identity
|
en |
dc.subject |
KGVUZ. Regional Gallery of Fine Arts in Zlín
|
en |
dc.title |
Komunikační strategie veřejných galerií výtvarného umění v České republice |
|
dc.title.alternative |
Communication Strategies of Public Art Galleries in the Czech Republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.date.accepted |
2022-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with communication strategies of public art galleries in the Czech Republic. The focus of the theoretical part is on the definition of the terms gallery and art museum, typology of galleries, their financing and mission. It outlines the role of arts management and arts marketing and critically deals with the marketing approach of public galleries with respect to their focus and mission. The practical part of the work pays attention to the Regional Gallery of Fine Arts in Zlín, which feels the need to create a communication strategy and visual identity. It looks for a suitable model for its implementation based on the analysis of the gallery and research in similar institutions. Through case studies and semi-structured interviews, it examines the approaches and experiences of representatives of selected art museums and galleries, which are analogous to the Regional Gallery of Fine Arts in Zlín. The result of the work is a set of recommendations for the needs of the institution, based on previous analysis and findings. |
|
dc.description.department |
Arts Management |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Arts Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Arts Management |
en |
dc.identifier.stag |
59879
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account