Možnosti realizace badatelsky orientovaného vzdělávání v hodinách prvouky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti realizace badatelsky orientovaného vzdělávání v hodinách prvouky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Soukupová, Adéla
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:22:55Z
dc.date.available 2022-07-15T09:22:55Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50377
dc.description.abstract Předložená diplomová práce se zabývá koncepcí badatelsky orientovaného vzdělávání v podmínkách základních škol. Se specifikací na hodiny prvouky se autorka věnuje aplikaci koncepce v podmínkách primárního vzdělávání. Cílem práce bylo systematizovat teoretické poznatky o badatelsky orientovaném vzdělávání a objasnit, jak učitelé pracují s touto koncepcí na hodinách prvouky. Součástí práce je výzkumná část, která je zaměřena na analýzu práce učitelů prvního stupně základních škol. Autorka pracovala s deseti učiteli ze šesti základních škol a využila metody nestrukturované pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Ve výzkumu bylo zjištěno, že učitelé na svých hodinách prvouky čerpají některé postupy z koncepce badatelsky orientovaného vzdělávání. Diplomová práce odkryla různé způsoby aplikace badatelsky orientovaného vzdělávání s důrazem na sledování práce žáků, i učitelů.
dc.format 135 s. (216 706 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject badatelsky orientované vzdělávání cs
dc.subject badatelské činnosti cs
dc.subject úrovně bádání cs
dc.subject školní záhady cs
dc.subject prvouka cs
dc.subject Inquiry-based Science Education en
dc.subject science process skills en
dc.subject levels of inquiry en
dc.subject school mysteries en
dc.subject Basic science en
dc.title Možnosti realizace badatelsky orientovaného vzdělávání v hodinách prvouky
dc.title.alternative The Possibilities of Realization Inquiry-Based Science Education in Lessons Science from Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Fenyková, Petra
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the concept of Inquiry-based Science Eduacation in primary schools. The author investigates how the concept is applied, aiming to systematize theoretical knowledge of Inquiry-based Science Education, and to clarify how teachers work with this concept in lessons of Basic science. The research part of the thesis is focused on the analysis of the work of primary school teachers. The author worked with ten teachers in six primary schools, using the methods of unstructured observation and a semi-structured interview. The research found that these teachers draw some techniques from the concept of Inquiry-based Science Education. The diploma thesis revealed various ways of applying Inquiry-based Science Education with an emphasis on monitoring the work of both students and teachers.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 60145
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
soukupová_2022_dp.pdf 2.661Mb PDF View/Open None
soukupová_2022_op.pdf 357.3Kb PDF View/Open None
soukupová_2022_vp.pdf 147.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account