Přínos terénní asistenční služby u sociálně ohrožených rodin
Show full item record
No preview available
Title:
|
Přínos terénní asistenční služby u sociálně ohrožených rodin |
Author: |
Mítová, Jana
|
Advisor: |
Hrnčiříková, Zuzana
|
Abstract:
|
Diplomová práce se zaměřuje na přínos Terénní asistenční služby u sociálně ohrožených rodin. Teoretická část uvádí vymezení, vývoj a specifika terénní sociální práce včetně jejich výhod a nevýhod. Zaměřuje se na sociální služby, terénní sociální práci v kontextu zákona, podobu sociálně ohrožené rodiny, sociální prostředí a rizika jejího ohrožení. Konec teoretické části je věnován konkrétně Terénní asistenční službě, kde jsou zmíněny její cíle, zásady, oblasti zaměření a popis přímé práce s rodinou. Praktická část je vedena kvalitativním výzkumem, který se opírá o techniku polostrukturovaných rozhovorů s klienty Terénní asistenční služby. Nástrojem analýzy textu je otevřené kódování a k výstupu výzkumu povedou výsledky ze zakotvené teorie. Výzkum ukázal, že si klienti uvědomují přínos Terénní asistenční služby. Význam služby vidí především v jistotě, kterou jim služba poskytuje, v zodpovědnosti, ke které je služba vede, k pokroku, který udělaly a v důvěře. Přínos byl nalezen také v podpoře, jež pociťují a v získaných zkušenostech. Dále výsledky potvrdily, že většina klientů neměla žádná očekávání, ba naopak služba předčila jejich představy o spolupráci. Výjimkou byla odpověď poslední respondentky, která měla jasná očekávání. Jako nejpřínosnější činnost byla shledána sociálně terapeutická pomoc. Poslední výzkumná otázka přinesla odpovědi v návaznosti na odraz služby v životě klientů. Z odpovědí vyplynulo, že se služba odráží v podobě získaných zkušeností, osobnostním posunu a změny v přístupu a prožívání klientů. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/50363
|
Date:
|
2022-01-12 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
A
60654
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account