Kritéria výběru hraček do mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kritéria výběru hraček do mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horníčková, Beata
dc.contributor.author Žádníková, Kristýna
dc.date.accessioned 2021-10-04T11:58:46Z
dc.date.available 2021-10-04T11:58:46Z
dc.date.issued 2021-07-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49821
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-výzkumný charakter a je zaměřena na hračky v mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaká kritéria si stanovují učitelé mateřských škol při výběru hraček a jaké jsou požadavky učitelů na hračky. Teoretická část je zaměřena na hru a hračku v prostředí mateřské školy, na vymezení východisek týkajících se způsobu výběru hraček pro práci učitele v podmínkách mateřských škol a také je zde zmíněna hra a hračko jakožto prvek rozvoje dítěte. V praktické části, která je realizována metodou dotazníkového šetření, jsou zjišťována kritéria, dle kterých učitelé mateřských škol vybírají hračky. Z výzkumu vyplynulo, že nejčastějšími kritérii, dle kterých vybírají učitelé mateřských škol hračky je bezpečnost, věková přiměřenost, edukační charakter, mnohostranné využití, dále pak odolnost, materiál, estetičnost a hygienické ošetření hračky.
dc.format 84 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject hra cs
dc.subject hračka cs
dc.subject požadavky na hračku cs
dc.subject game en
dc.subject toy en
dc.subject toy requirements en
dc.title Kritéria výběru hraček do mateřské školy
dc.title.alternative Criteria of selecting toys in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2021-09-09
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical-research character and is focused on toys in kindergarten. The aim of the work is to find out what criteria are set by kindergarten teachers when choosing toys and what are the teachers' requirements for toys. The theoretical part is focuses on the game and toy in the environment of kindergarten, to define the starting points for the selection of toys for the work of teachers in kindergartens and also mentions the game and toy as an element of child development. In the practical part, which is implemented by a questionnaire survey, the criteria according to which kindergarten teachers select toys are determined. The research showed that the most common criteria according to which kindergarten teachers choose toys are safety, age adequacy, educational character, versatile use, as well as durability, material, aesthetics and hygienic treatment of the toy.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 59984
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2021-08-19


Files in this item

Files Size Format View Description
žádníková_2021_dp.pdf 5.448Mb PDF View/Open None
žádníková_2021_op.docx 17.72Kb Unknown View/Open None
žádníková_2021_vp.docx 18.10Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account