Využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny v předškolním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny v předškolním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pokrivčáková, Silvia
dc.contributor.author Vahalíková, Petra
dc.date.accessioned 2021-10-04T11:58:46Z
dc.date.available 2021-10-04T11:58:46Z
dc.date.issued 2021-07-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49810
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny jako cizího jazyka v předškolním vzdělávání. Jejím cílem je zjištění zkušeností učitelů mateřských škol, s využíváním grafických příběhů v rámci počátečního osvojování cizího jazyka u dětí předškolního věku. Teoretická část představuje sumarizaci teoretických poznatků problematiky raného osvojování cizího jazyka u dětí předškolního věku, roli využívání literárních žánrů a zejména vliv jejich obrazových informací při práci s textem. V praktické části jsem pomocí kvantitativního designu metodou dotazníkového šetření a získaných dat od respondentů zpracovala analýzu výsledků a jako doplňkovou metodu jsem zvolila kvalitativní design polostrukturovaného interview, jehož data byla zpracována prostřednictvím otevřeného kódování. Na základě výsledků z výzkumného šetření jsem zformulovala doporučení pro praxi.
dc.format 93 s. (17 764)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject rané osvojování cizího jazyka cs
dc.subject grafické příběhy cs
dc.subject multimodalita cs
dc.subject vizuální gramotnost cs
dc.subject early foreign language aquisition en
dc.subject graphic stories en
dc.subject multimodality en
dc.subject visual literacy en
dc.title Využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny v předškolním vzdělávání
dc.title.alternative Using graphic stories in the early acquisition of English as a foreign language
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2021-09-09
dc.description.abstract-translated The presented diploma thesis deals with the topic of using graphic stories in learning English as a foreign language in preschool education. Its aim is to find out the experiences of kindergarten teachers with the use of graphic stories in the initial acquisition of a foreign language learning in preschool children. The theoretical part presents a summary of the theoretical knowledge of the issue of early foreign language acquisition in preschool children, the role of the use of literary genres and the particular influence of their pictorial information when working with text. In the practical part, based on the findings from the quantitative design and the data obtained from the respondents, I processed the analysis of the results and as an additional method I chose the qualitative design of a semi-structured interview whose data was processed through open encoding. Based on the results of the research investigation, I formulated recommendations for educators involved in foreign language acquisition in preschool children.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 59968
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2021-08-18


Files in this item

Files Size Format View Description
vahalíková_2021_dp.pdf 2.181Mb PDF View/Open None
vahalíková_2021_op.docx 17.89Kb Unknown View/Open None
vahalíková_2021_vp.pdf 156.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account