dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Lišková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49642
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se očekáváním učitelů od rodičů dětí v povinném předškolním vzdělávání. Teoretická část práce sumarizuje poznatky týkající se povinného předškolního vzdělávání v České republice, spolupráce učitele a rodiče na konci předškolního vzdělávání a fenoménu očekávání učitelů od rodičů dětí v předškolním vzdělávání. V praktické části práce je hlavním cílem odhalit očekávání učitelů od rodičů dětí v povinném předškolním vzdělávání. Výzkumné šetření je kvalitativního charakteru a bylo použito polostrukturované interview. Výzkumný vzorek tvořilo sedm učitelek z dostupných veřejných a soukromých mateřských škol ve Zlínském a Jihomoravském kraji. Výzkumné šetření odhalilo očekávání učitelek vázajících se k povinnému předškolnímu vzdělávání, spolupráci učitelky a rodiče a přípravy dětí na vstup do základní školy. |
|
dc.format |
104 s. (221 558 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
povinné předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
očekávání
|
cs |
dc.subject |
spolupráce učitele a rodiče
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
compulsory preschool education
|
en |
dc.subject |
expectation
|
en |
dc.subject |
teacher-parent cooperation
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.title |
Očekávání učitelů od rodičů dětí v povinném předškolním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Teachers´expectations of parents of children in compulsory pre-school education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrů Puhrová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2021-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-empirical character and deals with the expectations of teachers from parents of children in compulsory preschool education. The theoretical part of the thesis summarizes the findings concerning compulsory preschool education in the Czech Republic, cooperation between teacher and parent at the end of preschool education and the phenomenon of teachers' expectations from parents of children in preschool education. In the practical part of the thesis, the main goal is to reveal the expectations of teachers from parents of children in compulsory preschool education. The research investigation is of a qualitative character and a semi-structured interview was used. The research sample consisted of seven teachers from public and private kindergartens in the Zlín and South Moravian regions. The research revealed the expectations of female teachers related to compulsory preschool education, the cooperation of teacher and parents and the preparation of children for entry to primary school. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57169
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-27 |
|