Analýza učebnic pro výuku prvouky na 1. stupni základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza učebnic pro výuku prvouky na 1. stupni základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Valchářová, Anita
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49626
dc.description.abstract Tato diplomová práce zjišťuje kvalitu učebnic prvouky na prvním stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit kvalitu učebnic prvouky a dále názory učitelů na jejich využití. Výzkumný vzorek tvořilo celkem 6 různých učebnic prvouky pro 3. ročník základní školy a názory byly zjišťovány na vzorku 20 učitelů prvního stupně základní školy. Výzkumné nástroje tvořily - anketa pro učitele (realizovaná před vstupem do výzkumu), metoda měření didaktické vybavenosti učebnic a strukturované interview tvořené z 6 otázek týkajících se obecně učebnic a 10 otázek vztahujících se ke zkoumaným učebnicím prvouky pro 3. ročník základní školy. Bylo zjištěno, že vzorek učebnic prvouky pro 3 ročník základní školy je dle didaktické vybavenosti zpracován kvalitně. Učitelé ve vztahu k předmětu prvouka preferují spíše učebnice s dostatečným množstvím textu, doprovodnými otázkami, ilustracemi a s jasně a srozumitelně danou strukturou.
dc.format 93 s. (170 481 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject prvouka cs
dc.subject didaktická vybavenost učebnic cs
dc.subject učebnice prvouky cs
dc.subject učitelé prvního stupně cs
dc.subject strukturované interview cs
dc.subject Nature studies en
dc.subject didactic equipipment of textbooks en
dc.subject Nature studies coursebooks en
dc.subject first-grade teachers en
dc.subject structured interview en
dc.title Analýza učebnic pro výuku prvouky na 1. stupni základní školy
dc.title.alternative Nature studies cousebook analysis for primary schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2021-05-31
dc.description.abstract-translated This Master's thesis looked at the quality of Nature studies textbooks in primary school. Its aim was to find out the quality of Nature studies textbooks, as well as the teachers views of their usage. The research sample comprised a total of 6 different Nature studies textbooks for the 3rd year of primary school and opinions were collected from a sample of 20 primary school teachers. Research tools of this Masters thesis consisted of - a survey for teachers (performed before entering research), a method of measuring the didactic equipment of textbooks and a structured interview consisting of 6 questions concering textbooks in general and 10 questions related to the examined Nature studies textbooks. It was found that a sample of Nature studies textbooks for the 3rd year of primary school is well processed according to the didactic equiplment. Teachers preferred textbooks with sufficient text, acompanying questions, illustrations and a clear and intelligible structure in relation to the subject of primary education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 57151
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-03-21


Files in this item

Files Size Format View Description
valchářová_2021_dp.pdf 2.066Mb PDF View/Open None
valchářová_2021_op.docx 20.01Kb Unknown View/Open None
valchářová_2021_vp.docx 19.16Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account