Marketingová komunikace e-shopu s módou
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rygl, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Jurečková, Liliana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:07Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:07Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49322
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na trh s módou v online prostředí. Konkrétně rozebírá mar-ketingovou komunikaci společnosti ZOOT a.s. a její vliv na dvě cílové skupiny žen. Jed-notlivé nástroje marketingové komunikace a pojmy týkající se módního průmyslu jsou odborně rozebrány v teoretické části. Ta vytváří základ pro praktickou část, která se za-bývá analýzou marketingové komunikace i v konkurenčním prostředí e-shopů Zalando a About You. Dále je v praktické části zpracován kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů s vybranými zástupci dvou, věkem rozdělených, cílových skupin žen. Jednotli-vé otázky v rozhovorech vychází z analyzované marketingové komunikace módních e-shopů. Výstupem bakalářské práce jsou doporučení pro společnost ZOOT a.s. získané ze zmíněné analýzy a polostrukturovaných rozhovorů, které přinášejí relevantní informace o účinnosti zkoumaných nástrojů marketingové komunikace z pohledu zákazníků. |
|
dc.format |
7-69 s. (94 416) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
módní e-shop
|
cs |
dc.subject |
trh s módou
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
ZOOT a.s.
|
cs |
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
fashion e-shop
|
en |
dc.subject |
fashion market
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
ZOOT
|
en |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace e-shopu s módou |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication of Fashion E-shop |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nemeškalová, Markéta |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the fashion market in the online environment. Particularly it analyses the marketing communication of ZOOT, and its impact on two target groups of women. The individual tools of marketing communication and terms related to the fashion industry are analysed in the theoretical part, which creates base for practical part as well. Practical part is focused on the analysis of marketing communication in the com-petitive environment (e-shops Zalando and About You). Furthermore, the practical part deals with qualitative research in the form of semi-structured interviews with selected representatives of two age-divided target groups. These interviews provide relevant information on the effectiveness of the researched mar-keting communication tools from the customer's point of view. The individual questions in the interviews are based on the analysed marketing communication of fashion e-shops. Recommendations for the company ZOOT obtained from the mentioned analysis and semi-structured interviews are outputs of the bachelor thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56558
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account