Výchovné styly a jejich uplatnění pohledem současné rodiny

DSpace Repository

Language: English čeština 

Výchovné styly a jejich uplatnění pohledem současné rodiny

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Gladišová, Patricie
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48262
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá výchovnými styly, které jsou uplatňovány v současné rodině, přičemž hlavní cíl práce se zaměřuje na výchovné styly podle typologického rozdělení autorky Baumrind. Teoretická část je rozdělena do tří stěžejních kapitol. V první kapitole si představíme oblast rodiny. V další kapitole si přiblížíme oblast výchovy. Poslední kapitola se věnuje konkrétním typologiím výchovných stylů pohledem tuzemských i zahraničních autorů. Praktická část diplomové práce se orientuje na výzkum, který probíhal prostřednictvím dotazníkového šetření, přičemž byl použit dotazník Parental Authority Questionnaire - Revised, který má za úkol identifikovat výchovné styly pohledem rodičů.
dc.format 78 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Rodina cs
dc.subject Současná rodina cs
dc.subject výchova cs
dc.subject výchovný styl cs
dc.subject rodičovský styl cs
dc.subject Family en
dc.subject Contemporary family en
dc.subject upbringing en
dc.subject styles of upbringing en
dc.subject parenting style en
dc.title Výchovné styly a jejich uplatnění pohledem současné rodiny
dc.title.alternative Educational styles and their application from the perspective of a contemporary family
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2020-08-19
dc.description.abstract-translated The topic of this thesis is styles of upbringing applied in contemporary family. The aim of the thesis focuses on Bamrind's typology of styles of upbringing/education. Theoretical part consists of three main chapters. The first chapter discusses a family. Next chapter focuses on upbringing/education. Last chapter contains specific typologies of styles of upbringing/education according to perspective of local and foreign authors. Second part of the thesis focuses on the research with the use of a questionnaire survey. The Parental Authority Questionnaire - Revised was used in order to identify styles of upbringing/education in parent's perspective.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54847
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
gladišová_2020_dp.pdf 3.238Mb PDF View/Open None
gladišová_2020_op.docx 18.71Kb Unknown View/Open None
gladišová_2020_vp.docx 21.37Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account