Učitel jako aktér primární logopedické prevence v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učitel jako aktér primární logopedické prevence v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lorencová, Soňa
dc.contributor.author Pippalová, Kristýna
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:35Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:35Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48090
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá primární logopedickou prevencí ve vybraných mateřských školách ve Zlínském kraji. Teoretická část pojednává o logopedické prevenci v kontextu předškolního vzdělávání a činností učitelů, jakožto aktérů primární logopedické prevence. Hlavním cílem teoretické části, je vymezit základní pojmy vztahující se k primární logopedické prevenci v podmínkách mateřské školy. Výzkumná část bakalářské práce zjišťuje formou dotazníkového šetření přístup učitele, při rozvíjení řečových a jazykových schopností dětí v mateřské škole. Sesbíraná data byla zpracována, vyhodnocena a interpretována. Interpretace výsledků poukazuje na to, že učitelům mateřských škol chybí teoretické poznatky k realizaci logopedické prevence v mateřské škole.
dc.format 61 s. (80 653)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject logopedická prevence cs
dc.subject komunikační schopnost cs
dc.subject narušená komunikační schopnost cs
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject učitel cs
dc.subject rodič cs
dc.subject rozvoj řeči cs
dc.subject logopaedic prevention en
dc.subject communication ability en
dc.subject impaired communication ability en
dc.subject preschool-age child en
dc.subject teacher en
dc.subject parent en
dc.subject speech development en
dc.title Učitel jako aktér primární logopedické prevence v mateřské škole
dc.title.alternative The teacher as an actor of the primarily speech therapy prevention in the kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Tirpáková, Anna
dc.date.accepted 2020-08-31
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with primary logopaedic prevention of selected kindergartens in the region of Zlin. The theoretical part deals with logopaedic prevention in the context of the preschool education and teachers' activities, who are participants in the primary logopaedic prevention. The main goal of this section is to clarify the main terms related to primary logopaedic prevention in the kindergarten conditions. The research part of the bachelor thesis discovers the teacher's approach when developing speech and linguistic capabilities of children in kindergarten. This is done in form of questionnaire. The gathered data was analysed, evaluated and interpreted. The interpretation of the results points out that the kindergarten teachers lack theoretical knowledge for the logopaedic prevention implementation.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54622
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-05-07


Files in this item

Files Size Format View Description
pippalová_2020_dp.pdf 2.495Mb PDF View/Open None
pippalová_2020_op.docx 18.58Kb Unknown View/Open None
pippalová_2020_vp.docx 17.94Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account