Prostorová tvorba a její význam pro děti předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prostorová tvorba a její význam pro děti předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vašíková, Jana
dc.contributor.author Dabergerová, Marcela
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48071
dc.description.abstract Bakalářská práce má aplikační charakter a zaměřuje se na prostorové vyjádření dětí předškolního věku. Cílem práce je objasnit přínos prostorové tvorby,navrhnout výtvarný projekt s prvky prostorové tvorby a následně jej ověřit v mateřské škole. V teoretické části sumarizuji poznatky o výtvarném projevu dítěte a tvořivosti, dále o rozvoji prostorové orientace a prostorovém vnímání, prostorové tvorbě a jejich technikách. V neposlední řadě se zaměřuje na pohled kurikula předškolního vzdělávání v souvislosti s prostorovou tvorbou. V praktické části je představen výtvarný projekt, jehož záměrem bylo představení prostorové tvorby dětem pomocí postupného přechodu z roviny do prostoru. Projekt byl ověřen v praxi a následně evaluován. V závěru práce je zpracováno doporučení pro praxi.
dc.format 79 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject výtvarný projekt cs
dc.subject výtvarný projev cs
dc.subject prostorová instalace cs
dc.subject prostorová inteligence cs
dc.subject prostorová orientace cs
dc.subject prostorová tvorba cs
dc.subject prostorové cítění cs
dc.subject art project en
dc.subject artistic expression en
dc.subject spatial creation en
dc.subject spatial installation en
dc.subject spatial intelligence en
dc.subject spatial orientation en
dc.subject spatial perception en
dc.title Prostorová tvorba a její význam pro děti předškolního věku
dc.title.alternative Spatial art and its importance for preschool children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Stadlerová, Hana
dc.date.accepted 2020-08-24
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has an application character and focuses on spatial expression of preschool children. The aim of the thesis is to clarify the contribution of spatial creation to design an art project with spatial creation and apply it in kindergarten. The theoretical part summarizes the knowledge of children´s artistic expression and creativity, as well as the development of spatial orientation and spatial perception, spatial creation and their techniques. Last but not least, this thesis focuses on the curiculum for preschool education in relation to spatial creation. In the practical part is presented an art project, whose intetion was to introduce spatial creation to children through the gradual transition from flat to 3D space. The project was verified in practise and subsequently evaluated. At the end of the bachelor thesis is a recommendation of project for practise.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54602
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-05-06


Files in this item

Files Size Format View Description
dabergerová_2020_dp.pdf 6.858Mb PDF View/Open None
dabergerová_2020_op.pdf 116.8Kb PDF View/Open None
dabergerová_2020_vp.pdf 596.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account