Využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Janoštíková, Barbora
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48044
dc.description.abstract Diplomová práce je výzkumný typ práce kvalitativního charakteru zabývající se aktuálním tématem ve vzdělávacím procesu dětí. Zaměřuje se na využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách. V teoretické části jsou sumarizovány teoretické poznatky, které definují využívání trestů jako regulátorů ve vzdělávacím procesu v mateřských školách. Výzkumná část se zabývá pozorováním edukačního procesu a interview s učitelkami mateřských škol. V praktické části byla zvolena doplňující metoda interview s předškolními dětmi. Výsledky výzkumu objasnily důvody a způsoby trestání dětí učitelkami v mateřských školách. V práci je prezentováno, jaké chování dětí učitelky trestají a jaké tresty uplatňují na děti. Interview s dětmi odhalilo preferenci k určitým formám trestů.
dc.format 90 s. (153 164)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pravidla cs
dc.subject trest cs
dc.subject rules en
dc.subject punishment en
dc.title Využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách
dc.title.alternative Using punishment in educational work with children in kindergarten
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Lukšík, Ivan
dc.date.accepted 2020-08-26
dc.description.abstract-translated The Diploma thesis is a research type of qualitative work dealing with the timely topic in the preschool education. It focuses on the application of punishments in the educational process of children in preschool. The theoretical part summarizes the theoretical framework that defines the use of punishments as regulators in the educational process in preschool. The research part deals with the observation of the educational process and interviews with preschool teachers. In the latter part, an additional method encompassing the interviews with preschool children was selected. The results of the research clarified the reasons and ways of punishing that take place in nursery schools. The thesis presents what kinds of behaviour teachers punish and which punishments they apply to children. Interviews with children revealed the preference of children for certain forms of punishment.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54572
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
janoštíková_2020_dp.pdf 3.828Mb PDF View/Open None
janoštíková_2020_op.docx 16.82Kb Unknown View/Open None
janoštíková_2020_vp.pdf 378.4Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account