Využívání odměn v edukační práci s dětmi v mateřských školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využívání odměn v edukační práci s dětmi v mateřských školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Šustková, Petra
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48043
dc.description.abstract Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru. Zaměřuje se na využívání odměn v edukační práci s dětmi v mateřských školách. V práci nejprve položíme teoretické poznatky o komunikaci v pedagogických situacích, motivaci a odměně v edukačním procesu, na které budeme navazovat v praktické části. Výzkum se zaměřuje na využívání odměn v edukační práci s dětmi v mateřských školách. Z výsledků výzkumu vyplývá, že učitelé nejčastěji odměňují slovní pochvalou. Dalšími druhy odměn jsou úsměv, pohlazení, sladkost nebo drobný dárek či umožnění oblíbené činnosti. Učitelé děti odměňují proto, aby v nich upevnili žádoucí chování, jejich pokroky a snahu. Učitelé děti neodměňují nijak plánovaně, reagují bezprostředně na konkrétní situace.
dc.format 71 s. (122 665 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální komunikace cs
dc.subject druhy odměn cs
dc.subject zdroje motivace cs
dc.subject social communication en
dc.subject types of rewards en
dc.subject sources of motivation en
dc.title Využívání odměn v edukační práci s dětmi v mateřských školách
dc.title.alternative Using rewards in educational work with children in kindergarten
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2020-08-26
dc.description.abstract-translated The thesis is of atheoretical-empirical character. It focuses on the use of rewards in educational work with children in kindergartens. At first, attention will be paid to the theoretical knowledge about communication in educational situations, motivation, and rewards in the educational process, which will be further elaborated on in the practical part. The research is concerned with the use of rewards in educational work with children in kindergartens. The research shows that the way of rewarding children most frequently chosen by teachers is oral commendation. Other types of rewards are a smile, a caress, a sweet or a small gift, or allowing children to do their favourite activities. Teachers reward children in order to consolidate desirable behaviour, their progress and effort. Teachers do not reward children in a planned way, they react immediately to specific situations.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54571
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
šustková_2020_dp.pdf 1.720Mb PDF View/Open None
šustková_2020_op.docx 17.05Kb Unknown View/Open None
šustková_2020_vp.pdf 373.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account