Stresové faktory v práci učitelky mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Stresové faktory v práci učitelky mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Valcová, Martina
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48041
dc.description.abstract Tématem diplomové práce jsou stresové faktory v práci učitelky mateřské školy. Cílem tohoto kvalitativního výzkumu je odhalit a popsat konkrétní stresové faktory v práci učitelky mateřské školy. V teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky týkající se stresu z pohledu různých autorů. Dále je pojem stres zasazen do pedagogického kontextu. Empirická část práce zahrnuje výsledky kvalitativního šetření. Výzkum je zpracován metodou polostrukturovaného interview s učitelkami mateřských škol. Získaná data jsou podložena participačním pozorováním učitelek v jednotlivých mateřských školách. Výsledky výzkumu odhalily skutečné stresové faktory, které ovlivňují práci učitelek mateřských škol.
dc.format 70 s. (106 101)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitelský stres cs
dc.subject stresová situace cs
dc.subject stresová reakce cs
dc.subject teacher stress en
dc.subject stress situation en
dc.subject stress reaction en
dc.title Stresové faktory v práci učitelky mateřské školy
dc.title.alternative The stress factors in the work of a kindergarten teacher
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jirásek, Ivo
dc.date.accepted 2020-08-26
dc.description.abstract-translated The topic of the thesis is stress factors in the work of kindergarten teacher. The aim of this qualitative research is to identify and describe specific stress factors in the work of a kindergarten teacher. The theoretical part summarizes the knowledge of stress from the perspective of various authors. Furthermore, the term stress is set in a pedagogical context. The empirical part of the thesis includes the results of a qualitative survey. The research is based on a semi-structured interview with kindergarten teachers. The data which supported by participatory observation of teachers in individual kindergartens. The results of the research revealed real stress factors that affect the work of kindergarten teachers.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54569
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
valcová_2020_dp.pdf 2.453Mb PDF View/Open None
valcová_2020_op.docx 18.00Kb Unknown View/Open None
valcová_2020_vp.docx 19.38Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account