Domácí příprava romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS

DSpace Repository

Language: English čeština 

Domácí příprava romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Šottlová, Zdislava
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:32Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:32Z
dc.date.issued 2021-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46652
dc.description.abstract Bakalářská práce pojednává o domácí přípravě romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je zjistit a popsat specifika domácí přípravy romských dětí pohledem učitelů a pracovníků SAS. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti rodinné výchovy, edukace romských žáků a školního vzdělávání. Praktická část popisuje přípravu, průběh a výsledky výzkumu, pro který byl zvolen kvalitativní způsob šetření. Podklady k výzkumu byly získány pomocí rozhovorů s pedagogy základních škol a s pracovníky sociálně aktivizační služby. Tyto poskytnuté vzorky byly zkoumány pomocí otevřeného a axiálního kódování. V našem výzkumu jsme dospěli ke zjištění, že i když se pohledy pedagogů a sociálních pracovníků liší, shodují se na důležitosti domácí přípravy romských dětí.
dc.format 71 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Domácí příprava cs
dc.subject rodina cs
dc.subject Romové cs
dc.subject sociálně aktivizační služba cs
dc.subject učitel cs
dc.subject vzdělání cs
dc.subject Education en
dc.subject family en
dc.subject in-home school preparation en
dc.subject Roma en
dc.subject social activation servise en
dc.subject teacher en
dc.title Domácí příprava romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS
dc.title.alternative Home Preparation of Roma Children for School from the Perspective of Primary School Teachers and Social Activation Services for Families with Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kroutilová Nováková, Radana
dc.date.accepted 2021-06-01
dc.description.abstract-translated The focus of this Bachelor thesis is on in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activition servise worker point of view. The thesis is dividend into a theoretical part and an empirici part. The goal of this thesis is to detect and map specifics of in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activation point of view. The theoretical part defines the basic terms regarding parenting skills, education of Roma children in the elementary school petting and school overall. The empirici part of this thesis focuses on the preparation, process, and results of the research. For this purpose, a qualitative research strategy was applied. The data was acquired using the methods of interview with elementary school teachers and social activation service workers. Those samples were examined according to an open axial coding. As a result of the research, we conclude that while elementary school teachers and social activation service workers may, in some cases, have diffetent points of view, all of them come to agree that in-home school preparation is very important for Roma children.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 58579
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-30


Files in this item

Files Size Format View Description
šottlová_2021_dp.pdf 2.722Mb PDF View/Open None
šottlová_2021_op.docx 18.61Kb Unknown View/Open None
šottlová_2021_vp.docx 18.79Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account