Sociální integrace dětí s vadami řeči v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociální integrace dětí s vadami řeči v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klimecká, Eva
dc.contributor.author Hyžáková, Tereza
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:31Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:31Z
dc.date.issued 2021-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46622
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na sociální integraci dětí s vadami řeči v mateřské škole. V teoretické části jsme si definovali základní pojmy integrace, socializace dítěte s vadou řeči. Dále jsme si definovali faktory ovlivňující děti s vadou řeči při nástupu do mateřské školy a charakterizovali jsme prevenci péče o dítě s vadou řeči. Praktická část je orientovaná na problémy dětí s vadou řeči v průběhu sociální integrace do mateřské školy. Cílem výzkumu je za pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči a učitelkami zjistit, jaký vliv má nástup do mateřské školy na děti s vadou řeči. Výzkumem bylo prokázáno, že zahájení sociální integrace dítěte do mateřské školy, má vliv na aktivní řešení vady řeči u dítěte.
dc.format 60
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě s vadou řeči cs
dc.subject sociální integrace cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject kvalitativní výzkum cs
dc.subject child with speech defect en
dc.subject social integration en
dc.subject parent en
dc.subject kindergarten en
dc.subject quality research en
dc.title Sociální integrace dětí s vadami řeči v mateřské škole
dc.title.alternative Social Integration of Children with Speech Defects in a Nursery School
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lukešová, Michaela
dc.date.accepted 2021-05-28
dc.description.abstract-translated This Bachelor's thesis focuses on social integration of children with speech defects in kindergarten. In the theoretical part we have defined the basic concepts of integration, socialization of the child with speech defect. Next, we defined on the factors that affect children with speech defects as they enter kindergarten, and we characterised the prevention care. The practical part focuses on the problems of children with speech defects during the process of social integration in kindergarten. The main goal of this research, which is carried out using semi-structured interviews with both parents and teachers, is to find out what kind of effect does entering kindergarten have on children with speech defects. Due to this research there was found that start of social integration of a child to kindergarten influences the result of speech disorder involving the child.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 58520
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2021-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
hyžáková_2021_dp.pdf 1.834Mb PDF View/Open None
hyžáková_2021_op.docx 17.12Kb Unknown View/Open None
hyžáková_2021_vp.doc 52.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account