Syndrom vyhoření v profesi asistenta pedagoga

DSpace Repository

Language: English čeština 

Syndrom vyhoření v profesi asistenta pedagoga

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Hubíková, Eva
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:19Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:19Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46337
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření v profesi asistenta pedagoga na základní škole. V teoretické části je popsána profese asistenta pedagoga, jsou nastíněny historické počátky a vývoj profese v ČR, legislativní ukotvení, platové podmínky a pracovní činnosti, kompetence asistentů, negativní aspekty asistentství a motivace k výkonu povolání. Syndrom vyhoření je tématem další kapitoly, vývoj syndromu, jeho fáze, příznaky, léčba a prevence. Seznámení s problémem syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků je námětem poslední kapitoly, což zahrnuje specifika pedagogické profese a přiblížení některých problematických situací, které přispívají k vzniku syndromu. Praktická část zjišťuje, které faktory souvisí se syndromem vyhoření v asistentské profesi. Kvantitativní výzkum je realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. V diskuzi jsou výsledky výzkumu interpretovány a porovnány s výzkumy zaměřenými na podobné téma.
dc.format 92 s. (135 883 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject syndrom vyhoření cs
dc.subject prevence syndromu vyhoření cs
dc.subject teaching assistant en
dc.subject primary school en
dc.subject burnout syndrome en
dc.subject prevention of burnout en
dc.title Syndrom vyhoření v profesi asistenta pedagoga
dc.title.alternative The Burnout Syndrome in the Profession of aTeaching Assistant
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2021-05-20
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the issue of burnout syndrome in the profession of teaching assistant at primary school. The theoretical part describes the profession of teaching assistant, outlines the historical beginnings and development of the profession in the Czech Republic, legislative anchoring, salary conditions and work activities,competencies of assistants, negative aspects of teaching and motivation to perform the profession. Burnout syndrome is the topic of the next chapter, the development of the syndrome, its stages, symptoms, treatment and prevention. Getting acquainted with the problem of burnout syndrome in pedagogical staff is the topic of the last chapter, which includes the specifics of the teaching profession and an approach to some of the problematic situations that contribute to the syndrome. The practical part finds out which factors are related to the burnout syndrome in the teaching profession. Quantitative research is carried out through a questionnaire survey. In the discussion, the research results are interpreted and compared with research focused on a similar topic.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.identifier.stag 57980
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2021-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
hubíková_2021_dp.pdf 3.043Mb PDF View/Open None
hubíková_2021_op.docx 18.37Kb Unknown View/Open None
hubíková_2021_vp.docx 23.93Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account