The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media
Show full item record
No preview available
Title:
|
The Image of the Czech Republic in Anglophone Mass Media |
Author: |
Sekula, Martin
|
Advisor: |
Shurma, Svitlana
|
Abstract:
|
Cílem této práce je popsat prototypický obraz České republiky a srovnat jej s obrazem České republiky v anglofonních masmediích. V teoretické části byly definovány pojmy stereotyp, prototyp a pojmová metafora. Poté byla provedena analýza dané země. Bylo zjištěno, že Česko zpravidla nemá jednu identitu. Češi jsou nezávislí a neochotní spolupracovat, pijí hodně alkoholu a kouří, zároveň připomínají Švejka. V praktické části bylo zjištěno, že nejčastěji zobrazenými osobami jsou Andrej Babiš a Miloš Zeman. Nejfrekventovanější témata zahrnují politické novinky, jídlo, alkohol, uzavřenou a kutilskou povahu Čechů a dopravu. Následující pojmové metafory popisují Českou republiku: Česko je bojiště a neprozkoumaná země. Miloš Zeman se po srovnání jeví jako prototyp Čecha, Andrej Babiš nikoliv. Byla potvrzena dvojí identita, neochota spolupracovat, nadměrné užívání alkoholu a cigaret a kutilská povaha. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/45073
|
Date:
|
2018-11-09 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav moderních jazyků a literatur |
Discipline:
|
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
Grade for thesis and defense:
|
C
52546
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account