The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers)

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kráľová, Zdena
dc.contributor.author Doleželová, Eliška
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:06Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:06Z
dc.date.issued 2018-11-09
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44943
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je identifikovat jazykové potřeby mluvčích angličtiny v české manažerské praxi. Teoretická část práce je zaměřena na výuku angličtiny jako cizího jazyka v České republice, dále charakterizuje obchodní angličtinu v mezinárodní obchodní komunikaci a popisuje její roli v českém kontextu. Praktická část vychází z průzkumu jazykových potřeb studentů firemních kurzů obchodní angličtiny, doplněného o rozhovory s absolventy oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi jako lidmi z praxe. Výsledky studie mohou sloužit jako základ pro tvorbu studijního plánu lektorům obchodní angličtiny nebo vedení řízení lidských zdrojů a vzdělávání ve firmách.
dc.format 60 s.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject angličtina jako cizí jazyk cs
dc.subject obchodní angličtina cs
dc.subject jazykové potřeby cs
dc.subject česká manažerská praxe cs
dc.subject obchodní komunikace cs
dc.subject EFL en
dc.subject BE en
dc.subject Language needs en
dc.subject Czech Business Administration en
dc.subject business communication en
dc.title The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers)
dc.title.alternative The Specifics of Speaking English in Czech Business Administration (The Needs of Speakers)
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Inselseth, Jana
dc.date.accepted 2019-06-11
dc.description.abstract-translated The aim of this bachelor's thesis is to identify English language needs of speakers in Czech Business Administration. The theoretical part is focused on learning English as a foreign language in the Czech Republic, the characteristics of Business English in international business communication and its role in the Czech context. The practical part is based on the research conducted on language needs analysis of Business English company course students, complemented of interviews with professionals and university graduates of the study program English for Business Administration. The findings of the study may serve Business English teachers or Human Resources Management as a base for creating the syllabus.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 52360
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2019-05-03
local.subject angličtina cs
local.subject výuka jazyků cs
local.subject manažerské dovednosti cs
local.subject English language en
local.subject language teaching and learning en
local.subject management skills en


Files in this item

Files Size Format View Description
doleželová_2019_dp.pdf 2.857Mb PDF View/Open None
doleželová_2019_op.doc 49Kb Unknown View/Open None
doleželová_2019_vp.doc 50Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account