Názory učitelů mateřských škol na zápis do 1. ročníku základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů mateřských škol na zápis do 1. ročníku základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Skýpalová, Radka
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:21Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:21Z
dc.date.issued 2018-10-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43901
dc.description.abstract Tématem této bakalářské práce jsou názory učitelů mateřských škol na zápis do 1. ročníku základní školy. Práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část je zaměřena na pojmy školní zralost a připravenost, na vývojová specifika dětí předškolního věku, na zápis do 1. ročníku základní školy a tyto pojmy souvisejí s přechodem z mateřské do základní školy. Subjekty celé práce se stávají učitelé mateřských škol, protože právě jejich názory jsou pro tuto práci stěžejní. Ve výzkumné části učitelé sdělovali své názory týkající se problematiky zápisu, a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Zjištěná data byla sumarizována, vyhodnocena a v praktické části také interpretována. Výsledky výzkumu zaznamenávají názorový nesoulad mezi učiteli mateřských škol. Výsledky jsou velmi ovlivněny individuální a subjektivní zkušeností učitelů. Faktory ovlivňující tyto názory jsou různé a není mezi nimi zřejmá souvislost.
dc.format 73 s. (95 207 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školní připravenost cs
dc.subject zápis do 1. ročníku základní školy cs
dc.subject school readiness en
dc.subject enrollment to 1st grade of primary school en
dc.title Názory učitelů mateřských škol na zápis do 1. ročníku základní školy
dc.title.alternative Kindergarten Teachers Opinions on the 1st Grade Enrollment to Primary School
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lukášová, Hana
dc.date.accepted 2019-06-03
dc.description.abstract-translated The topic of this bachelor thesis is the opinions of kindergarten teachers on enrollment in the first year of primary school. The work is theoretical-empirical. The theoretical part focuses on the concepts of school maturity and readiness, on the deve-lopmental specifics of pre-school children and also on enrollment in the first year of primary school. These terms are related to the transition from kindergarten to primary school. The kindergarten teachers become the subject of the paper because it is their views that are essential. In the research section, through a questionnaire survey, the teachers shared their views on enrollment issues. The data were summarized, evaluated and interpreted in the practical section. The results of the research show a clear discrepancy of opinion among the kindergarten teachers. The results hve been strongly influenced by the teachers' individual and subjective experiences. Factors influencing these views differ and there are no obvious links among them.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 50841
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-24
local.subject přechod na základní školu cs
local.subject school attendance en


Files in this item

Files Size Format View Description
skýpalová_2019_dp.pdf 4.001Mb PDF View/Open None
skýpalová_2019_op.docx 16.51Kb Unknown View/Open None
skýpalová_2019_vp.docx 17.95Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account