Úroveň kritického myšlení u studentů sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Úroveň kritického myšlení u studentů sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Kovářová, Nikola
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43100
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává v teoretické části zejména o kritickém myšlení, které je právem označováno jako klíčová kompetence 21. století napomáhající zvyšovat osobní a profesní angažovanost. Kritickým myšlením se zabýváme v kapitole první a druhé. V první kapitole uvádíme základní informace o kritickém myšlení, determinanty kritického myšlení, tedy nastavení a percepce mysli, kreativní myšlení, proces rozhodování, analýza argumentů a základy logiky a také uvádíme rozdíly mezi kritickým a nekritickým myšlení. Druhá kapito-la je věnována rozvoji kritického myšlení, kdy jsme se zaměřili na výchovu ke kritickému myšlení, modely kritického myšlení a metody vedoucí k rozvoji kritického myšlení. Třetí a zároveň poslední kapitola je věnována sociálnímu pedagogovi a sociální pedagogice jako takové. Zaměřujeme se na současné pojetí sociální pedagogiky jako vědecké disciplíny, možnosti uplatnění sociálního pedagoga, jeho kompetence a metody, které může při své práci využívat. Cílem praktické části diplomové práce je zjistit, zdali studenti oboru sociální pedagogika disponují kritickým myšlením, přičemž nás také zajímá skóre v jednotlivých oblastech kri-tického myšlení. Dále zkoumáme změny v úrovni kritického myšlení po dobu studia na vy-soké škole. Závěrem uvádíme doporučení pro praktické využit v oblasti terciárního vzdělá-vání.
dc.format 106 s. (180 828)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kritické myšlení cs
dc.subject tvořivé myšlení cs
dc.subject argumenty cs
dc.subject základy logiky cs
dc.subject rozhodování cs
dc.subject percepce mysli cs
dc.subject sociální pedagog cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject kompetence cs
dc.subject výchova cs
dc.subject critical thinking en
dc.subject creative thinking en
dc.subject basis of logic en
dc.subject decision-making process en
dc.subject mind percepti-on en
dc.subject social pedagogue en
dc.subject social pedagogy en
dc.subject competency en
dc.subject education en
dc.title Úroveň kritického myšlení u studentů sociální pedagogiky
dc.title.alternative The Level of Critical Thinking in Social Pedagogy Students
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2018-05-21
dc.description.abstract-translated The diploma thesis is concerned with critical thinking in its theory. Critical thinking is rightfully called as key competency of 21st century that helps to increase personal and pro-fessional involvement. We talk about critical thinking in first and second chapter. The first chapter introduce basic informations about critical thinking, determinants of critical thin-king setting and perception of mind, creative thinking, decision-making process, analysis of arguments, basis of logic and after that we focus on differences between critical and uncritical thinking. The second chapter is about development of critical thinking. We focus on education leading to development in critical thinking, critical thinking models and met-hods leading to progress in critical thinking. The third and simultaneously the last chapter focus on social pedagogue and social pedagogy generally. In this chapter we mention con-temporary concept od social pedagogy, possibilities of social pedagogue´s application, his competencies and methods that he can use. The goal of diploma practical part is find out if students of social pedagogy have critical thinking and also what scores they have in particular critical thinking areas. We also explo-re changes in level of critical thinking during student´s studies at university. In conclusion we present some recommendation for practical utilization in tertiary education.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 48257
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-19
local.subject vysokoškolští studenti cs
local.subject kritické myšlení cs
local.subject college students en
local.subject critical thinking en


Files in this item

Files Size Format View Description
kovářová_2018_dp.pdf 3.489Mb PDF View/Open None
kovářová_2018_op.docx 18.10Kb Unknown View/Open None
kovářová_2018_vp.doc 53Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account