dc.contributor.advisor |
Doležalová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Vlašicová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42863
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem pohledu učitelek mateřských škol na kýč v dětské literatuře. V teoretické části řeší problematiku kýče a kýčovité literatury, popisuje její znaky a uvádí příklady takovýchto dětských knih. Dále pojednává o termínech spojených s pregramotností, vymezuje samotný pojem a nastiňuje vztahy mezi touto gramotností a dalšími typy a oblastmi gramotnosti. Také objasňuje její rozvoj u dětí předškolního věku. Poslední kapitola pak popisuje možný vliv kýčovité literatury na pregramotnost dětí a také vliv literatury na celkovou osobnost dítěte. Praktická část popisuje výzkum, jeho průběh, zpracování dat a výsledky. Výzkum je orien-tován kvalitativně a realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Data jsou zpraco-vávána otevřeným kódováním. Výsledky jsou shrnuty do konečných 5 kategorií. Kromě tohoto výzkumu je zde ještě popsáno doplňkové šetření a jsou zde uvedeny jeho výsledky. Následně jsou zodpovězeny výzkumné otázky a vytvořeno celkové shrnutí. |
|
dc.format |
73 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Literární kýč
|
cs |
dc.subject |
pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
rozvoj pregramotnosti
|
cs |
dc.subject |
vliv kýčovité literatury na pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
Literary kitsch
|
en |
dc.subject |
early literacy
|
en |
dc.subject |
development of early literacy
|
en |
dc.subject |
influence of kitsch literature on early literacy
|
en |
dc.title |
Kýč v literatuře pro děti pohledem učitelek mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Kitsch in children's literature from the perspective of nursery teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2018-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The focus of my thesis is the view of preschool teachers on kitsch in children's literature. In theory section I define kitsch in literature, its marks and examples of such children's books. Next I define the concept of early literacy and its development in preschool aged children, describe additional concepts connected to it and outline the relationships between early literacy and other types of literacy. Last chapter is dedicated to the possible influention of early literacy by kitsch literature and the influence literature can have on the personality of a child. The method part of the thesis describes undertaken research, its process, data methodology and results. Research was qualitative and done by semi-structured interviews. Data was processed via open coding. Results are summarized into 5 categories. Besides the research, I mention supplementary investigation and its conclusions. Lastly, I answer the research questions and state the summary. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47967
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
local.subject |
dětská literatura
|
cs |
local.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
local.subject |
kýč
|
cs |
local.subject |
children's literature
|
en |
local.subject |
early reading literacy
|
en |
local.subject |
kitsch
|
en |