Rozvoj literární gramotnosti dítěte předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj literární gramotnosti dítěte předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Plachá, Kamila
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:29Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:29Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42841
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá rozvojem literární gramotnosti u předškolních dětí prostřednictvím poznávání literárních žánrů a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako jsou gramotnost, funkční gramotnost, čtenářská gramotnost a pregramotnost a představuje možnosti rozvoje literární gramotnosti u dětí předškolního věku. V praktické části této bakalářské práce je představen návrh projektu s názvem "Rozvoj literární gramotnosti dětí prostřednictvím poznávání žánrů dětské literatury" a jeho ověření v praxi mateřské školy. Závěrem je poté uvedena evaluace, která nabízí pohled na projekt ze strany dětí jako účastníků a zároveň pohled autorky bakalářské práce.
dc.format 52
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject funkční gramotnost cs
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject čtenářská pregramotnost cs
dc.subject literární gramotnost cs
dc.subject žánry dětské literatury cs
dc.subject functional literacy en
dc.subject reading literacy en
dc.subject reading pre-literacy en
dc.subject literary literacy en
dc.subject genres of children´s literature en
dc.title Rozvoj literární gramotnosti dítěte předškolního věku
dc.title.alternative Development of reading literacy of preschool child
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Doležalová, Jana
dc.date.accepted 2018-06-11
dc.description.abstract-translated This Bachelor thesis deals with the development of literary literacy in preschool children through the discovery of literary genres and it is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition of basic concepts such as literacy, functional literacy, reading literacy and pre-literacy and represents the possibilities of developing literary literacy of preschool children. In the practical part of this bachelor thesis is presented plan of the project entitled "Development of literary literacy of children through the discovery of genres of children´s literature" and its verification in kindergarten. At the end, there is an evaluation, which provides the view of the project by children as participants and also the view of the author this bachelor thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 47932
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2018-04-25
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject čtenářská pregramotnost cs
local.subject preschool children en
local.subject early reading literacy en


Files in this item

Files Size Format View Description
plachá_2018_dp.pdf 2.905Mb PDF View/Open None
plachá_2018_op.docx 17.45Kb Unknown View/Open None
plachá_2018_vp.docx 17.42Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account