dc.contributor.advisor |
Chalupník, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Suchá, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T16:49:20Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T16:49:20Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4221
|
|
dc.description.abstract |
Tématem mé bakalářské práce je deprivace u dětí z kojeneckého ústavu. Ve své práci jsem se zaměřila na děti ve věku od 1 - 4 let. Hlavní cíl mé práce je zjistit jaký vliv na dítě má ústavní výchova. V teoretické části práce jsem vysvětlila několik základních pojmů, jako je deprivace, ústavní výchova, a popsala typické problémy těchto dětí. V praktické části jsem popsala zkoumaný vzorek, což je pět dětí s jejich osobními spisy. Provedla jsem rozhovory se třemi pracovnicemi ústavu. Výzkumem jsem došla k závěru, že děti z ústavního prostředí trpí nedostatkem citu, lásky a vnitřní frustrací z opuštěnosti. Mají také různé odlišnosti ve vývoji, což vyplývá z nedostatku individuální péče. |
cs |
dc.format |
39 s. |
cs |
dc.format.extent |
1010702 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Sociální
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
případ
|
cs |
dc.subject |
deprivace
|
cs |
dc.subject |
ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
láska
|
cs |
dc.subject |
Social
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
sample
|
en |
dc.subject |
deprivation
|
en |
dc.subject |
institutional upbringing
|
en |
dc.subject |
love
|
en |
dc.title |
Vliv ústavní výchovy na vývoj dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
The effect of institutional care on the development of children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rogožanová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2007-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis on deprivation of children from institutions for infants. I wrote about children from one to four years of age. The aim of my final work was to find out how the institutional upbringing influences the children. In my theoretical part I explained a few basic terms, for example deprivation, institutional upbringing and I described typical problems of those children. In my practical part I analysed experimental sample. This experimental sample consist of four children and theirs personal documents. I also made interviews with three social workers from this institution. The output of this research is result that children suffer from the lack of feeling, love and also the inner fear from desolation. They have differencies in social developments owing to the lack of individual care. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1006269
|
|
dc.date.assigned |
2006-04-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
kojenecké ústavy
|
cs |
local.subject |
nursery homes
|
en |