Vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doležalová, Jana
dc.contributor.author Václavíková, Zuzana
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:00:48Z
dc.date.available 2018-07-04T15:00:48Z
dc.date.issued 2017-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/41839
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku. Teo-retickou základnou je samotná pohádka, kterou se zabývá první kapitola. Je zde blíže po-psaná symbolika, jaký má pohádka pro dítě význam, druhy a funkce pohádky. Následující kapitola se věnuje představám a prožitkům dítěte. Ve třetí kapitole teoretické části se věnu-jeme dítěti a pohádce. Popisujeme zde, jaký vliv na dítě pohádka má a také jaký dává smy-sl. V poslední části se věnujeme symbolům v pohádce. Praktická část práce se zaměřuje na působení pohádky vůči dětem, jak děti vnímají činy pohádkových postav. Také se zabý-váme rozlišením dobra a zla z pohledu dětí.
dc.format 78 s. (103 422 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Dítě cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject symbolika pohádky cs
dc.subject pohádková postava cs
dc.subject výchova cs
dc.subject fantazie cs
dc.subject child en
dc.subject pre-school period en
dc.subject symbolism of fairy tales en
dc.subject acts of fairy-tale en
dc.subject education en
dc.subject fantasy en
dc.title Vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku
dc.title.alternative Perception of Fairy-Tale Symbolism by Pre-School Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2018-05-30
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on the perception of the symbolism of fairy tales by pre-school children. The theoretical basis is represented by the fairy tale itself, which analyzed in the first chapter, including the meaning of symbolism, the meaning of a fairytale for a child, fairy tale types differentiation and their function. The following chapter is centered around the child's ideas and experiences. The third chapter of the theoretical part is dedicated to the child and the fairy tale. It describes the influence fairy tales have on the child and its overall understanding. The last part is dedicated to symbols in a fairy tale. The practical part of the thesis focuses on the effects of fairy tales on the children and how the acts of fairy-tale characters are perceived. Last but not least, the distinction between good and evil from the point of view of children is examined.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 49432
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-19
local.subject pohádky cs
local.subject výchova dítěte cs
local.subject symbolika cs
local.subject fairy tales en
local.subject child rearing en
local.subject symbolism en


Files in this item

Files Size Format View Description
václavíková_2018_dp.zip 7.149Mb Unknown View/Open None
václavíková_2018_op.docx 16.04Kb Unknown View/Open None
václavíková_2018_vp.docx 17.78Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account