dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Stavjaňová, Nataša
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41822
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje problematice teorie mysli u dětí předškolního věku, kdy teoretická část nejprve charakterizuje dítě předškolního věku z hlediska vývojové psychologie, především jeho kognitivního vývoje spolu s procesem socializace. Druhá kapitola objasňuje termín teorie mysli, zabývá se vývojem teorie mysli u dětí předškolního věk a jeho vlivu na učení, okolnostmi, jež působí na schopnost teorie mysli u dětí a způsoby jejich zkoumání Třetí kapitola je věnována objasnění termínů tradiční a alternativní vzdělávání, zabývá se systémy a pedagogickými zásadami těchto typů vzdělávání, představuje také jednotlivé typy alternativního vzdělávání. Cíle praktické části je prostřednictvím testovacích úkolů zjistit úroveň schopností teorie mysli u pěti letých dětí a porovnat, zda existují rozdíly v teorii mysli mezi dětmi, které navštěvují mateřskou školu s tradičním edukačním program a alternativním edukačním programem. Zjištěná úroveň teorie mysli je dále porovnávána v kognitivních úlohách, emocionálních úlohách a úlohách prvního a druhého řádu zjišťování teorie mysli, v závislosti na jednotlivých typech vzdělávání. |
|
dc.format |
101 s., 152 397 znaků |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
teorie mysli
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
tradiční a alternativní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
theory of mind
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
traditional and alternative education
|
en |
dc.title |
Teorie mysli u dětí předškolního věku v tradičním a alternativním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Theory of Mind of Preschool Children in Traditional and Alternative Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2018-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis focuses on the topic of Theory of mind of children in pre-school age. The theoretical part of the thesis provides characteristics of a pre-school child from the perspective of development psychology, especially its cognitive development accompanied with the process of socializing. The second chapter explains the term of Theory of mind with a detail on development of the theory of mind of pre-school child, its influence on learning ability, circumstances affecting the ability of theory of mind and ways of its research. The third chapter is dedicated to explanation of the terms of traditional and alternative education. It focuses on the systems and pedagogical principles of these types of education. It provides introduction to individual alternative types of education. The aim of the practical part is to examine the theory of mind of 5 year old children through a set tests and evaluate if there is a difference between children attending kindergarten with traditional educational program and alternative educational program. The detected level of theory of mind is then further compared in cognitive tasks, emotional tasks and tasks of first and second order in dependence on the individual types of education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49407
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
local.subject |
předškolní děti
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
local.subject |
sociální kognice
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
developmental psychology
|
en |
local.subject |
social cognition
|
en |