Teorie mysli u dětí předškolního věku v tradičním a alternativním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Teorie mysli u dětí předškolního věku v tradičním a alternativním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Stavjaňová, Nataša
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:00:47Z
dc.date.available 2018-07-04T15:00:47Z
dc.date.issued 2017-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/41822
dc.description.abstract Diplomová práce se věnuje problematice teorie mysli u dětí předškolního věku, kdy teoretická část nejprve charakterizuje dítě předškolního věku z hlediska vývojové psychologie, především jeho kognitivního vývoje spolu s procesem socializace. Druhá kapitola objasňuje termín teorie mysli, zabývá se vývojem teorie mysli u dětí předškolního věk a jeho vlivu na učení, okolnostmi, jež působí na schopnost teorie mysli u dětí a způsoby jejich zkoumání Třetí kapitola je věnována objasnění termínů tradiční a alternativní vzdělávání, zabývá se systémy a pedagogickými zásadami těchto typů vzdělávání, představuje také jednotlivé typy alternativního vzdělávání. Cíle praktické části je prostřednictvím testovacích úkolů zjistit úroveň schopností teorie mysli u pěti letých dětí a porovnat, zda existují rozdíly v teorii mysli mezi dětmi, které navštěvují mateřskou školu s tradičním edukačním program a alternativním edukačním programem. Zjištěná úroveň teorie mysli je dále porovnávána v kognitivních úlohách, emocionálních úlohách a úlohách prvního a druhého řádu zjišťování teorie mysli, v závislosti na jednotlivých typech vzdělávání.
dc.format 101 s., 152 397 znaků
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject teorie mysli cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject tradiční a alternativní vzdělávání cs
dc.subject theory of mind en
dc.subject preschool age en
dc.subject traditional and alternative education en
dc.title Teorie mysli u dětí předškolního věku v tradičním a alternativním vzdělávání
dc.title.alternative Theory of Mind of Preschool Children in Traditional and Alternative Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Šalenová, Eva
dc.date.accepted 2018-05-29
dc.description.abstract-translated The diploma thesis focuses on the topic of Theory of mind of children in pre-school age. The theoretical part of the thesis provides characteristics of a pre-school child from the perspective of development psychology, especially its cognitive development accompanied with the process of socializing. The second chapter explains the term of Theory of mind with a detail on development of the theory of mind of pre-school child, its influence on learning ability, circumstances affecting the ability of theory of mind and ways of its research. The third chapter is dedicated to explanation of the terms of traditional and alternative education. It focuses on the systems and pedagogical principles of these types of education. It provides introduction to individual alternative types of education. The aim of the practical part is to examine the theory of mind of 5 year old children through a set tests and evaluate if there is a difference between children attending kindergarten with traditional educational program and alternative educational program. The detected level of theory of mind is then further compared in cognitive tasks, emotional tasks and tasks of first and second order in dependence on the individual types of education.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 49407
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-20
local.subject předškolní děti cs
local.subject předškoláci cs
local.subject vývojová psychologie cs
local.subject sociální kognice cs
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en
local.subject developmental psychology en
local.subject social cognition en


Files in this item

Files Size Format View Description
stavjaňová_2018_dp.pdf 3.987Mb PDF View/Open None
stavjaňová_2018_op.docx 18.26Kb Unknown View/Open None
stavjaňová_2018_vp.docx 18.10Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account