dc.contributor.advisor |
Dorková, Zlatica
|
|
dc.contributor.author |
Sedláčková, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:46Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:46Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41807
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá krizovými situacemi s následkem zranění či úmrtí žáka či kolegy ve školním prostředí. V úvodu teoretické části vymezujeme základní pojmy provázející toto téma. V dalších kapitolách se hlouběji zabýváme reakcemi a prožíváním zasažených osob, reakcemi na prožité trauma u dětí, specifikami komunikace v krizových situacích, spoluprací s médii. Dále představujeme možnosti pomoci a služeb, které mohou být školám při řešení těchto situací nápomocny. V poslední kapitole, více prakticky, shrnujeme konkrétní metody a postupy, jež se při neštěstí ve školách osvědčily u nás či v zahraničí. Praktická část popisuje metodiku a průběh kvantitativního výzkumu, který byl formou dotazníkového šetření prováděn v základních a středních školách Olomouckého kraje. Cílem výzkumu bylo zmapovat připravenost škol na tyto situace. Jaké mají školy zkušenosti, kompetence, zda mají připraveny krizové plány, krizové týmy, navazující pomoc a jak se v této oblasti vzdělávají. |
|
dc.format |
78 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Krizové situace
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
krizový plán
|
cs |
dc.subject |
krizový tým
|
cs |
dc.subject |
krizová komunikace
|
cs |
dc.subject |
Crisis
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
crisis plan
|
en |
dc.subject |
critical incident recovery team
|
en |
dc.subject |
crisis communication trauma
|
en |
dc.subject |
intervention
|
en |
dc.title |
Připravenost škol na krizové situace |
|
dc.title.alternative |
The Preparedness of Schools for Cases of Emergency |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2018-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Master's thesis deals with emergency and critical incidents resulting in injury or even death of students and school staff. The basic concepts are defined in introduction of the theoretical part. The following chapters cover reactions and experiences of persons deeply affected by crisis, especially responses to trauma of children, the specific ways of communication and media cooperation. The possibilities of assistance and services, which can be helpful to schools, are presented next. The last chapter more practically sums up particular methods and approaches that have a creditable record in the Czech Republic and abroad. The practical part describes methodology and a course of quantitative research, carried out with filling the forms at primary and secondary schools in Olomouc region. The goal of this research was to find out the preparedness of schools for those events as well as their experience and competence. Whether they have a crisis plan, team and follow-up assistance or how they are educated in this area. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49390
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-18 |
|
local.subject |
školy
|
cs |
local.subject |
krizové plánování
|
cs |
local.subject |
náhlé úmrtí
|
cs |
local.subject |
schools
|
en |
local.subject |
crisis planning
|
en |
local.subject |
sudden death
|
en |