A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Žerníček, Marek
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:25Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:25Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40494
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem televizích reklam pro děti, a je postavena na základě průzkumu oblíbenosti vybraného vzorku reklam a jejich prvků na potraviny a nápoje mezi dětmi. Teoretická část uvádí čtenáře do úvodu teorie reklamy a problematiky cílení reklam na děti. Praktická část využívá zjištěných poznatků z předchozího výzkumu a dat z teoretické části a přináší poznatky z nového výzkumu s dětmi. Výzkum byl vytvořen se záměrem analýzy použitých prvků v reklamách na potraviny a nápoje pro děti. Dále se praktická část této práce zaměřuje na porovnávání oblíbenosti těchto prvků v reklamách mezi dětmi různých věkových skupin. Poslední část výzkumu nahlíží do problematiky sledování televize dětmi z časového faktoru. |
|
dc.format |
59 s. (80322 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Reklama
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
děti jako spotřebitelé
|
cs |
dc.subject |
vliv dětí
|
cs |
dc.subject |
televizí reklamy
|
cs |
dc.subject |
Advertising
|
en |
dc.subject |
Media
|
en |
dc.subject |
Children as Consumers
|
en |
dc.subject |
Children Influence
|
en |
dc.subject |
Television Commercials
|
en |
dc.title |
A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children |
|
dc.title.alternative |
A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haltofová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2017-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis is dealing with the influence of television commercials on children and it is based on a research about the popularity of the selected sample of food advertisements targeted at children among a group of children. The theoretical part introduces the reader to the theory of advertising and problematics of advertising to children. The analytical part utilizes the acquired knowledge from a previous research and data from the theoretical part and conducts a contemporary research with children. The main aim of the research was to analyze the elements used in commercials on food and beverages for children. Furthermore, the analytical part focuses on the comparison of those elements used in commercials among children from various age groups. The last part of the research takes a look into problematics of children watching television from the aspect of time. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
46156
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-05-04 |
|
local.subject |
televizní reklam
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
potraviny
|
cs |
local.subject |
nápoje
|
cs |
local.subject |
television advertising
|
en |
local.subject |
children
|
en |
local.subject |
foodstuffs
|
en |
local.subject |
beverages
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account