Vliv rodinného prostředí na motivaci žáků k učení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaculíková, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Pekárková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:01Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:01Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40280
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vlivem rodinného prostředí na motivaci žáků k učení.Cílem bakalářské práce je zjistit vliv vybraných proměnných z rodinného prostředí na převažující typ motivace žáků k učení. Praktická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno mezi žáky 6. 8. tříd vybrané základní školy ve Zlíně. V závěru výzkumné části byly shrnuty zjištěné skutečnosti, vyhodnoceny hypotézy a uvedena doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
85 s. (93 785) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
motivace k učení
|
cs |
dc.subject |
odměny
|
cs |
dc.subject |
tresty
|
cs |
dc.subject |
autodeterminační teorie
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
starší školní věk
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
motivation to learn
|
en |
dc.subject |
rewards
|
en |
dc.subject |
punishments
|
en |
dc.subject |
self-determination theory
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
older school-age
|
en |
dc.title |
Vliv rodinného prostředí na motivaci žáků k učení |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Family Environment on Pupils´ Motivation for Learning |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2017-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the influence of a family environment on pupils' motivation to learn. The thesis' objective is to detect the influence of selected variables from a family environment on the prevalent type of pupils' motivation to learn. Practitcal part of this theses presents the outcomes of a questionnaire survey, which was carried out with the pupils attending the 6th to 8th grade in a chosen primary school located in Zlin. The conclusion part of this thesis contains a summary of found facts from the survey, evaluation of the hypotheses and also various recommendations for the general use. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45857
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
local.subject |
home and school
|
en |
local.subject |
school success
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account