Edukace dětí s jazykovým handicapem na základní škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Edukace dětí s jazykovým handicapem na základní škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Andrysová, Pavla
dc.contributor.author Palinková, Aneta
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:13:04Z
dc.date.available 2017-07-03T09:13:04Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39822
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá edukací dítěte s jazykovým handicapem v prostředí běžné české základní školy. Cílem diplomové práce je zjistit, s jakými jazykovými problémy se potýkají žáci romské národnosti v rámci vzdělávání na prvním stupni základní školy, a jaké faktory tento proces ovlivňují. Práce se zaměřuje na jazykový handicap dítěte vzhledem k výuce v českém jazyce. Teoretická část práce je věnována zejména problematice výchovného a vzdělávacího prostředí, komunikační bariéry a osobnosti romského žáka a pojmům jako inkluzivní pedagogika, nebo romský etnolekt českého jazyka. Praktická část má za úkol prostřednictvím rozhovorů s učiteli identifikovat specifika edukace romského žáka na prvním stupni základní školy a vliv pedagoga na proces edukace.
dc.format 91
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Jazykový handicap cs
dc.subject romský žák cs
dc.subject výchovné a vzdělávací prostředí cs
dc.subject inkluzivní pedagogika cs
dc.subject romský jazyk cs
dc.subject Language handicap en
dc.subject gipsy pupil en
dc.subject pedagogical and educational environment en
dc.subject inclusive pedagogy en
dc.subject gypsy language en
dc.title Edukace dětí s jazykovým handicapem na základní škole
dc.title.alternative Education of Language Handicapped Children at Elementary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2017-05-30
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the education of language handicapped children in the environment of common Czech elementary school. The aim of diploma thesis is to find out which problems are the gipsy pupils dealing with within the education on the first grade of elementary school, and which factors are affecting this process. The thesis focuses on children´s language handicap according to teaching in Czech language. The theoretical part of thesis is dedicated especially on the problematic of pedagogical and educational environment, communication barrier and the gipsy pupil´s personality and concepts like inclusive pedagogy, or gipsy ethnolect of Czech language. The task of practical part is to identify the gipsy pupil´s educational specifics of the first grade of elementary school and the pedagogue´s influence on the educational process through the interviews with teachers.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45232
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2017-04-20
local.subject romské děti cs
local.subject slovní komunikace cs
local.subject jazykové chyby cs
local.subject inkluzivní vzdělávání cs
local.subject Romani children en
local.subject verbal communication en
local.subject language errors en
local.subject inclusive education en


Files in this item

Files Size Format View Description
palinková_2017_dp.pdf 2.658Mb PDF View/Open None
palinková_2017_op.docx 23.82Kb Unknown View/Open None
palinková_2017_vp.docx 15.71Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account