Edukace dětí s jazykovým handicapem na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Andrysová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Palinková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:04Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:04Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39822
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá edukací dítěte s jazykovým handicapem v prostředí běžné české základní školy. Cílem diplomové práce je zjistit, s jakými jazykovými problémy se potýkají žáci romské národnosti v rámci vzdělávání na prvním stupni základní školy, a jaké faktory tento proces ovlivňují. Práce se zaměřuje na jazykový handicap dítěte vzhledem k výuce v českém jazyce. Teoretická část práce je věnována zejména problematice výchovného a vzdělávacího prostředí, komunikační bariéry a osobnosti romského žáka a pojmům jako inkluzivní pedagogika, nebo romský etnolekt českého jazyka. Praktická část má za úkol prostřednictvím rozhovorů s učiteli identifikovat specifika edukace romského žáka na prvním stupni základní školy a vliv pedagoga na proces edukace. |
|
dc.format |
91 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Jazykový handicap
|
cs |
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
výchovné a vzdělávací prostředí
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní pedagogika
|
cs |
dc.subject |
romský jazyk
|
cs |
dc.subject |
Language handicap
|
en |
dc.subject |
gipsy pupil
|
en |
dc.subject |
pedagogical and educational environment
|
en |
dc.subject |
inclusive pedagogy
|
en |
dc.subject |
gypsy language
|
en |
dc.title |
Edukace dětí s jazykovým handicapem na základní škole |
|
dc.title.alternative |
Education of Language Handicapped Children at Elementary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2017-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the education of language handicapped children in the environment of common Czech elementary school. The aim of diploma thesis is to find out which problems are the gipsy pupils dealing with within the education on the first grade of elementary school, and which factors are affecting this process. The thesis focuses on children´s language handicap according to teaching in Czech language. The theoretical part of thesis is dedicated especially on the problematic of pedagogical and educational environment, communication barrier and the gipsy pupil´s personality and concepts like inclusive pedagogy, or gipsy ethnolect of Czech language. The task of practical part is to identify the gipsy pupil´s educational specifics of the first grade of elementary school and the pedagogue´s influence on the educational process through the interviews with teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45232
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-20 |
|
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
slovní komunikace
|
cs |
local.subject |
jazykové chyby
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
Romani children
|
en |
local.subject |
verbal communication
|
en |
local.subject |
language errors
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account