Motivace k prosociálnímu chování u dětí mladšího školního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Motivace k prosociálnímu chování u dětí mladšího školního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vaculíková, Jitka
dc.contributor.author Opletalová, Lucie
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:13:04Z
dc.date.available 2017-07-03T09:13:04Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39821
dc.description.abstract Klíčovým tématem diplomové práce je oblast motivace k prosociálnímu chování dětí mladšího školního věku. V teoretické části jsme se nejprve zaměřili na determinaci procesu motivace a s ním spjatých pojmů, jako jsou motivy, potřeby, zájmy, postoje a hodnoty. Druhá kapitola prostřednictvím vybraných teorií vymezuje termín prosociální chování. Pozornost je rovněž věnována druhům prosociálního chování a termínům morálka, empatie a altruismus. Obě kapitoly neopomíjejí pohlížet na oblasti, kterým jsou věnovány, i v souvislosti s vývojovým obdobím mladšího školního věku. V závěrečné kapitole je popsán Program podpory prosociálního chování dětí navštěvujících školní družinu, který byl sestaven a využit jako nástroj k rozvoji a utužování prosociálního chování. Praktická část je věnována vlivu výše zmíněného Programu podpory prosociálního chování dětí navštěvujících školní družinu na míru vnitřní a vnější motivace k prosociálnímu chování. Jako hlavní cíl výzkumu bylo stanoveno zjišťování, zda existuje významný rozdíl v míře vnitřní a vnější motivace k prosociálnímu chování u experimentální a kontrolní skupiny dětí mladšího školního věku, čehož bude dosaženo využitím metody pedagogického experimentu.
dc.format 93 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject motivace cs
dc.subject vnější motivace cs
dc.subject vnitřní motivace cs
dc.subject prosociální chování cs
dc.subject mladší školní věk cs
dc.subject motivation en
dc.subject inner motivation en
dc.subject outer motivation en
dc.subject prosocial behaviour en
dc.subject younger school age en
dc.title Motivace k prosociálnímu chování u dětí mladšího školního věku
dc.title.alternative Motivation for Prosocial Behavior in Children of Younger School Age
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Haburajová Ilavská, Lenka
dc.date.accepted 2017-05-30
dc.description.abstract-translated This diploma theses deals with the motivation to the prosocial behaviour of younger school aged children. In the theoretical part we firstly focused on the determination of the motivation process as well as the connected terms like motives, needs, interests, attitudes and values. The second chapter defines the term prosocial behaviour through chosen theories. The attention has also been drawn to different types of prosocial behaviour and the terms like morality, empathy and altruism. Both chapters do not leave out the process of development of younger schooled aged children. The last chapter describes the "Program supporting the prosocial behaviour of children attending the school club" which was set up and used as the tool to develop and strengthen the prosocial behaviour. The experimental part of this theses presents the influence of the "Program supporting the prosocial behaviour of children attending the school club" on the degree on inner and outer motivation to prosocial behaviour. As the main objective of the reseach was defined the recognition whether exists the signigicant difference in the extend of inner and outer motivation to the prosocial behaviour by the experimental and control group of younger aged school children. There has been used a method of pedagagogical experiment.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45231
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2017-04-18
local.subject děti mladšího školního věku cs
local.subject životní hodnoty cs
local.subject empatie cs
local.subject altruismus cs
local.subject younger school age children en
local.subject life values en
local.subject empathy en
local.subject altruism en


Files in this item

Files Size Format View Description
opletalová_2017_dp.pdf 3.242Mb PDF View/Open None
opletalová_2017_op.docx 20.74Kb Unknown View/Open None
opletalová_2017_vp.docx 17.99Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account