Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie

Show full item record

No preview available
Title: Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie
Author: Dubanská, Pavlína
Advisor: Hladík, Jakub
Abstract: Tato práce pojednává o připravenosti školy na inkluzivní vzdělávání, zabývá se jednotlivými aspekty dobré inkluze, jak ze strany žáka, tak i pedagoga. Jsou zmíněny různé podstatné faktory inkluze jako sociální prostředí, specifické potřeby žáka, profesní předpoklady pedagoga a ostatních pedagogických pracovníků. Pozornost je věnována výrazně pomáhajícím aspektům celého procesu jako např. Přítomnosti asistenta pedagoga ve výuce u potřebných žáků, společné vzdělávání pro všechny v jedné třídě, bezbariérový přístup a technické vybavení, možnost mentoringu. V práci byl použit nestandardizovaný dotazník jako výzkumná metoda. Zjištěné závěry byly v některých otázkách překvapivé, v jiných naopak potvrzením praxe. Výsledky a vyhodnocení je možné použít jako východisko pro navazující práce se stejnou či podobnou tematikou. Výzkumná data mohou být samozřejmě základem pro další hlubší zpracování tématu inkluze ve školách České republiky.
URI: http://hdl.handle.net/10563/39734
Date: 2016-11-22
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 45109


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
dubanská_2017_dp.pdf 2.538Mb PDF View/Open None
dubanská_2017_op.docx 20.73Kb Unknown View/Open None
dubanská_2017_vp.doc 51.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account