Hodnotová a interpersonální orientace středoškoláků na Břeclavsku ve vztahu ke kulturní identitě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Palkovičová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:45Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:45Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39671
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce přibližuje problematiku hodnotové a interpersonální orientace žáků středních škol v okresním městě Břeclav. Teoretická část práce přináší poznatky z vývojového období adolescenta a vymezení jeho identity. Dále práce pojednává o pojmu identita, spojení kultury a kulturní identity, s čímž jsou spojené hodnotové preference a interpersonální orientace. Část praktická je zaměřena na výzkumné šetření standardizovanými dotazníky HO-PO-MO a SIPO. Za jejich pomoci zjišťujeme postoje, motivace, hodnotové orientace a interpersonální tendence adolescentovy osobnosti. |
|
dc.format |
89 s. (147 147 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Adolescent
|
cs |
dc.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
dc.subject |
interpersonální tendence
|
cs |
dc.subject |
střední škola
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Adolescent
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
interpersonal tendencies
|
en |
dc.subject |
secondary school
|
en |
dc.subject |
value orientation
|
en |
dc.title |
Hodnotová a interpersonální orientace středoškoláků na Břeclavsku ve vztahu ke kulturní identitě |
|
dc.title.alternative |
Value and Interpersonal Orientation of Secondary School Students in the District of Břeclav in Relation to Cultural Identity |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis brings insight to the issue of values and interpersonal orientation of secondary school students in the district town Břeclav. The theoretical part of the thesis provides insights of adolescent developmental period and the definition of its identity. Furthermore, the thesis deals with the concept of identity and connection of culture and cultural identity in conjunction with the value preferences and interpersonal orientation. The practical part is focused on research using standardized questionnaires HO-PO-MO and SIPO. Through these questionnaires we find attitudes, motivation, values and interpersonal tendencies of adolescent´s personality. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45009
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
local.subject |
Břeclav (Česko : oblast)
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
kulturní identita
|
cs |
local.subject |
Břeclav Region (Czechia)
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
cultural identity
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account