Důvěra mezi rodiči a učitelkami jako determinant spolupráce mateřské školy a rodiny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Gogelová, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:12:08Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:12:08Z |
|
dc.date.issued |
2016-10-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39413
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se soustřeďuje na popis souvislostí mezi důvěrou rodičů a učitelek a spoluprací mateřské školy s rodinou. Teoretická část představuje důvěru a její zákonitosti, determinuje důvěru jako stěžejní faktor komunikace a spolupráce mateřské školy a rodiny. Empirická část práce předkládá náhled spolupráce mateřské školy a rodiny hned ze dvou úhlů pohledu učitelek a rodičů. Poukazuje na rozdíly ve vnímání důvěry a spolupráce rodičů a učitelek v téže mateřské škole. |
|
dc.format |
65 s. (123 288 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
důvěra
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
trust
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.title |
Důvěra mezi rodiči a učitelkami jako determinant spolupráce mateřské školy a rodiny |
|
dc.title.alternative |
Trust between parents and teachers - a factor of cooperation between nursery school and family |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work focuses on description of causal links between trust of parents and teachers and cooperation of kindergarten with family. Theoretical part presents trust and its rules, determines trust as crucia factor od communication and cooperation of kindergarten and family. Empirical part presents a preview of cooperation between family and kindergarten drom two different angles of view: parents and teachers. It shows differences in perception of trust and collaboration of parents and teachers in the very same kindergarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41689
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
rodiče
|
cs |
local.subject |
informace
|
cs |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
home and school
|
en |
local.subject |
parents
|
en |
local.subject |
information
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account