A Discourse Analysis of Memes in Advertising

DSpace Repository

Language: English čeština 

A Discourse Analysis of Memes in Advertising

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chmelařová, Eva
dc.contributor.author Adámek, David
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:42:00Z
dc.date.available 2016-11-28T11:42:00Z
dc.date.issued 2015-11-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37430
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá analýzou reklamního diskurzu videa, jehož autorem je společnost World Wildlife Fund. Cílem této analýzy je vyhledat a interpretovat memy, které se v dané reklamě vyskytují. Teoretická část definuje pojem Meme a popisuje jeho vlastnosti a využití. Dále tato část vymezuje pojem diskurz a jeho analýzu, na kterou navazuje kapitola věnovaná diskurzní analýze specializované pro výzkum komerčních sfér. Praktická část je aplikací teoretické části na zvolenou reklamní kampaň, kde jsou pomocí analýzy vyhledány a popsány Memetické jevy. Kapitola je ukončena závěrem, který provádí shrnutí o obsahu memů v jednotlivých podkapitolách analýzy.
dc.format 48s. (80334 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Meme cs
dc.subject Memetika cs
dc.subject replikátor cs
dc.subject virus cs
dc.subject gen cs
dc.subject diskurz cs
dc.subject diskurzní analýza cs
dc.subject reklamní diskurz cs
dc.subject Meme en
dc.subject Memetics en
dc.subject replicator en
dc.subject virus en
dc.subject gene en
dc.subject discourse en
dc.subject discourse analysis en
dc.subject discourse of advertisement en
dc.title A Discourse Analysis of Memes in Advertising
dc.title.alternative A Discourse Analysis of Memes in Advertising
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Atcheson, Hana
dc.date.accepted 2016-06-13
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis is dealing with the analysis of the advertisement discourse of a video made by a company World Wildlife Fund. The goal of the analysis is to search and interpret Memes, which are presented in the advertisement. The theoretical part defines term Meme and describes its traits and usage. Furthermore, this part specifies the term discourse and its analysis, to which one connects a chapter dedicated to the specialized analysis for a research of commercial fields. The practical part applies the theoretical one to a chosen advertisement campaign, where are searched and described the Memetic phenomena, thanks to the analysis. The chapter ends with a conclusion, which makes a summary about the content of Memes in particular subchapters of the analysis.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 41974
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2016-05-05
local.subject reklama cs
local.subject advertising en


Files in this item

Files Size Format View Description
adámek_2016_dp.pdf 1.052Mb PDF View/Open None
adámek_2016_op.doc 48Kb Unknown View/Open None
adámek_2016_vp.doc 50.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account