Postoje žáků základních škol ve Zlínském kraji k zástupcům mongolského etnika

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje žáků základních škol ve Zlínském kraji k zástupcům mongolského etnika

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Přivřelová, Žaneta
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:41:55Z
dc.date.available 2016-11-28T11:41:55Z
dc.date.issued 2015-12-09
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37383
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá postoji žáků základních škol ve Zlínském kraji k zástupcům mongolského etnika. Teoretická část popisuje psychologii postojů, mongolské etnikum, jeho souvislost s Českou republikou a multikulturní vzdělávání, zaměřené na úlohu školy při vzdělávání žáků-cizinců a na kompetence pedagogů. V empirické části jsou obsaženy výsledky výzkumu, jehož cílem bylo popsat a prozkoumat současné postoje žáků základních škol k mongolskému etniku. Ve výzkumu srovnáváme postoje žáků, jejichž školu či třídu navštěvuje zástupce mongolského etnika a postoje žáků, jejichž školu či třídu zástupce mongolského etnika nenavštěvuje. Výzkum jsme prováděli pomocí dotazníků a sémantického diferenciálu.
dc.format 57 s. (66 306 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Postoj cs
dc.subject Předsudek cs
dc.subject Stereotyp cs
dc.subject Mongolské etnikum cs
dc.subject Multikulturní výchova cs
dc.subject Attitude en
dc.subject Prejudice en
dc.subject Stereotype en
dc.subject Mongolian ethnicity en
dc.subject Multicultural education en
dc.title Postoje žáků základních škol ve Zlínském kraji k zástupcům mongolského etnika
dc.title.alternative The Attitudes of Elementary School Pupils in the Zlín Region to the Representatives of the Mongolian Ethnic Group
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2016-06-01
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with the Zlín region primary school pupils' attitude towards the people with the Mongolian ethnicity. The theoretical part describes the psychology of the attitudes, the Mongolian ethnicity, its connection with the Czech Republic and the multicultural education aimed at the school's role in the education of the pupils-foreigners and the pedagogues' competence. The empirical part includes the results of the research, the target of which was to describe and explore primary school pupils' current attitudes toward the Mongolian ethnicity. The research compares the attitudes of the pupils whose school or class is attended by an individual of the Mongolian ethnicity, and the attitudes of the pupils whose school or class is not attended by an individual of the Mongolian ethnicity. The research was conducted using questionnaires and the semantic differential.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41914
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-04-27
local.subject vzdělávání cizinců cs
local.subject názory a postoje cs
local.subject základní školy cs
local.subject Mongolové cs
local.subject aliens learning en
local.subject views and attitudes en
local.subject elementary schools en
local.subject Mongols en


Files in this item

Files Size Format View Description
přivřelová_2016_dp.pdf 1.551Mb PDF View/Open None
přivřelová_2016_op.docx 18.42Kb Unknown View/Open None
přivřelová_2016_vp.docx 18.34Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account