Vnímání míry regulace ve výchově v závislosti na kulturním prostředí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání míry regulace ve výchově v závislosti na kulturním prostředí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Pšenčíková, Adéla
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:41:46Z
dc.date.available 2016-11-28T11:41:46Z
dc.date.issued 2015-12-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37320
dc.description.abstract Tato práce se zaměřuje na regulaci ve výchově, a jak k ní přistupují rodiče v závislosti na jejich kultuře. Zaměřila jsem se na porovnání dvou zemí, a to České republiky a Španělska. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se dělí na tři části a to na; Kulturní prostředí, Výchovu z pohledu rodičů a Autoritu. Opírám se jak o odbornou literaturu, tak i o osobní zkušenosti z těchto dvou zemí. Praktická část se zabývá výzkumem, kde zkoumáme především vztah regulace a kulturního působení pomocí dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce s názvem "Vnímání míry regulace ve výchově v závislosti na kulturním prostředí " je potvrdit, že chování lidí a i styl výchovy, který uplatňují na své děti, je odrazem prostředí, ve kterém žijí.
dc.format 64
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Regulace cs
dc.subject Autorita cs
dc.subject Výchova cs
dc.subject Rodičovské kurzy cs
dc.subject Kulturní hodnoty cs
dc.subject Neformální vzdělávání cs
dc.subject Regulation en
dc.subject Authority en
dc.subject Education en
dc.subject Parenting courses en
dc.subject Cultural values en
dc.subject Informal education en
dc.title Vnímání míry regulace ve výchově v závislosti na kulturním prostředí
dc.title.alternative The Perceived Level of Regulation in Education Depending on the Cultural Environment
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kalenda, Jan
dc.date.accepted 2016-06-15
dc.description.abstract-translated This thesis deals with regulation in education, and how the parents educate their kids de-pending on culture associated with the type of educating. I focused on two Countries Czech republic and Spain and i am comparing them. This thesis consists of two parts, the first one is theoretical and the second one is empirical. The first part contains three chapters Culture, Education and Authority. There is the description and the specifics of the issue using scientific literature written by Czech and foreign authors and as well I am describing my personal experiences, which i have gained during my stay in both countries. The practical part deals with research, where we are focusing on the relation between regu-lation and culture, where for the research we are using questionnaires. The aim of the thesis called " The perceived level of regulation in education, depending on the cultural environment " is to verify, that there is a relation between style of education and culture enviroment.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře cs
dc.thesis.degree-discipline Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41814
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject výchovný styl v rodině cs
local.subject kulturní poměry cs
local.subject Česko cs
local.subject Španělsko cs
local.subject parenting style en
local.subject cultural conditions en
local.subject Spain en
local.subject Czechia en


Files in this item

Files Size Format View Description
pšenčíková_2016_dp.pdf 2.798Mb PDF View/Open None
pšenčíková_2016_op.docx 18.72Kb Unknown View/Open None
pšenčíková_2016_vp.doc 56Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account